اهدای پرچم گنبد امام رضا (ع) به عاشقان حضرت در مرو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از اهدای پرچم گنبد منور رضوی به محبان و دلدادگان حضرت در مرو خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ - 20June 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلام‌عباس ارباب خالص» سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از اهدای پرچم گنبد منور رضوی به محبان و دلدادگان حضرت در مرو خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: جشنواره باشکوه امام رضا (ع) به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان، سرکنسولگری کشورمان در مرو و آستان قدس رضوی و با همکاری شایسته دولت و مسؤلان کشور ترکمنستان به ویژه وزارت امور خارجه، شهرداری بایرامعلی و دیگر عوامل مرتبط در قدمگاه آن حضرت در مرو قدیم در جنوب ترکمنستان برگزار شد.

اهدای پرچم گنبد امام رضا (ع) به عاشقان حضرت در مرو

غلام‌عباس ارباب خالص تصریح کرد: در این مراسم هیأتی از ایران، مقامات و شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی، دیپلماتیک ایران و ترکمنستان و بیش از یک هزار نفر از شیفتگان اهل بیت (ع) حضور داشتند و میهمان ویژه این مراسم، حجت‌الاسلام قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: امسال نیز در ایام ماه ذی‌القعده جمع زیادی از علاقه‌مندان به آن امام از اقصی نقاط منطقه استان مرو و دیگر نقاط ترکمنستان به این مکان آمدند تا ارادت خود را به آن حضرت نشان دهند و خوشحالیم که بار دیگر شمیم صحن و سرای حرم رضوی در محل اقامتگاه ثامن‌‏الحجج علی بن موسی الرضا (ع) پیچید و دل‌ها همه بیقرار و روانه مشهد مقدس شد.

اهدای پرچم گنبد امام رضا (ع) به عاشقان حضرت در مرو

سفیر کشورمان در ترکمنستان افزود: توجه امام رضا (ع) به مرو سبب شده است تا مردم این سرزمین نیز نسبت به این امام بزرگوار ارادت خاصی داشته باشند و امام رضا (ع) در میان مردم به عنوان «قیزیل امام» یعنی امام طلایی (منظور گنبد طلایی حرم مطهر) از احترام خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: از دیر باز مردم ترکمنستان علاقه وافری به امام رضا (ع) داشته‌اند و پس از کسب استقلال ترکمنستان، دولت و مردم این کشور با شور و احساس بالاتری برای امام هشتم (ع) اظهار ارادت کرده و هر ساله در ایام ولادت با سعادت آن امام همام برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند.

سفیرفوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: معاون محترم بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، پرچم اهدایی گنبد منور رضوی که از سوی آستان قدس رضوی به مردم مرو اهدا شده بود را در این مراسم رونمایی و تقدیم دلداگان حضرت در سرزمین ترکمنستان کردند.

اهدای پرچم گنبد امام رضا (ع) به عاشقان حضرت در مرو

اهدای پرچم گنبد امام رضا (ع) به عاشقان حضرت در مرو

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار