برگزاری آیین کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی‌ و مذهبی «سیدالشهدای مقاومت» در کرمان

آیین کلنگ‌زنی پروژه مردمی مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی «سیدالشهدای مقاومت» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 21June 2023

مجموعه فرهنگی، مذهبی «سیدالشهدای مقاومت» در کرمان کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، آیین کلنگ‌زنی پروژه مردمی مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی «سیدالشهدای مقاومت»، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، شهردار، فرمانده سپاه ثارالله استان، نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان امروز، ۳۱ خردادماه در کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با قرائت آیه ۹۶ سوره مریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن وعده داده است انسان‌هایی که اهل عمل هستند محبوب دل‌های مردم خواهند شد و شهید سلیمانی یکی از مصادیق این آیه است که این محبت در القاب ایشان همچون «سردار دلها» و تشییع جنازه سردار نمایان است.

وی با بیان اینکه در زمان ما و در آینده عاشقان بسیاری برای زیارت مزار سردار سلیمانی به کرمان می‌آیند و استان حتماً نیاز به ظرفیت‌هایی برای پذیرایی از زائران دارد، ادامه داد: باید دو ظرفیت برای پذیرایی از زائران شهید سلیمانی فراهم شود که اولین آن دولت و مجموعه‌های دولتی است که در این چند سال اقدامات بزرگی انجام دادند و ظرفیت دوم مردم هستند.

امام جمعه کرمان ساخت این پروژه را پیش‌قراول اقدامات مردمی در خدمت به زائران سردار سلیمانی دانست و افزود: مردم کارهای بسیاری در مراسم سالگرد انجام دادند اما کار منسجم مردمی برای پذیرایی از زائران سردار سلیمانی تاکنون انجام نشده و اقدام دست‌اندرکاران این پروژه قابل تقدیر است.

شهید سلیمانی سرداری رهایی بخش برای امت اسلامی است

حجت‌الاسلام «اصغر عسکری» امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون از ۸۰ کشور دنیا برای زیارت مزار شهید سلیمانی به‌ کرمان آمده‌اند اما مکان مناسبی برای اسکان و اقامت زائران نبوده و کمبود این امر احساس می‌شد، گفت: این پروژه از مهر ۱۴۰۰ کلید خورد و با واگذاری زمینی از سوی شهرداری کار شروع شد.

رئیس هیئت رهروان مکتب شهید سلیمانی با اشاره به خاستگاه روستایی شهید سلیمانی، افزود: اگرچه خاستگاه ایشان از یک روستا بود اما میدان و مدار کار سردار سلیمانی جهان اسلام را در بر می‌گرفت و مکتب ایشان محدود به یک شهر، استان و کشور نیست. لذا هر کاری برای ایشان انجام می‌شود نیز محدود به یک شخص و کشور نیست و هیچ جریان و مجموعه‌ای حق ندارد سردار را به نفع خود مصادره کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی سرداری رهایی بخش برای امت اسلامی و مرد میدان مبارزه است، تصریح کرد: کار برای شهید سلیمانی به هیچ جریان، حزب و جریانی وابستگی ندارد و همه در این زمینه‌ باید پای کار بوده و همکاری کنند تا در شأن سردار و زائران ایشان کار انجام شود.

پروژه مردمی مجموعه فرهنگی، مذهبی و اقامتی «سیدالشهدای مقاومت» در زمینی به مساحت ۳ هکتار و زیربنای ۲۰ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری کرمان و هیئت رهروان مکتب شهید سلیمانی در بزرگراه شهید ابومهدی المهندس کرمان ساخته می‌شود و شامل مجتمع اقامتی، حسینیه، کتابخانه، سالن‌های چند منظوره، سالن همایش و... است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها