مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین:

آزادسازی بستر رودخانه و تهیه اسناد آن از وظایف شرکت آب منطقه‌ای است

ستوده گفت: آزادسازی بستر رودخانه و تهیه اسناد آن از وظایف شرکت آب منطقه‌ای است که در این خصوص در سال گذشته توانستیم تعداد یک هزار و ۳۹۰ هکتار سند را دریافت کنیم.
کد خبر: ۵۹۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 21June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین،  نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

«منصور ستوده» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این نشست اظهار داشت: ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی در سال گذشته در نظر گرفته شد که حدود ۵۱ درصد آن محقق شده و توانستیم طرح های خوبی را در قزوین اجرا کنیم.

ستوده افزود: در حال حاضر مهم ترین طرح های سد سازی در استان قزوین شامل سد نهب است که ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ٣۵٠ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: تلاش می کنیم سد نهب تا پایان امسال به بهره برداری برسد و در این راستا شبکه آبیاری سد نهب با ۲۵ کیلومتر کانال اصلی و ۹۰ کیلومتر کانال درجه یک و دو با حدود ١٠٠ میلیارد تومان هزینه احداث شده که تکمیل آن به ٨۶٠ میلیارد اعتبار دیگر نیاز دارد.

ستوده ادامه داد: یکی از طرح های مهم دیگر آبرسانی از سد بالاخانلو برای تامین آب شرب  ۵ شهر و ۳۰ روستاست که در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد و پیش بینی می شود حدود هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل آن نیاز باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: آبرسانی به ١۴ شهر و ١٩۴ روستا با اجرای خط انتقال به طول ٣٢٠ کیلومتر در برنامه اجرایی قرار دارد.

وی افزود: آبرسانی از سد طالقان به ١۴ شهر و ١٩۴ روستا با اعتبار ٧۵٠٠ میلیارد تومان در حال اجراست همچنین ۲۶۰ لیتر در ثانیه آب سالم و بهداشتی برای شهر آبیک در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: سد بورمانک‌ از دیگر پروژه های آب رسانی قزوین است که در حال حاضر مطالعات مرحله اول تکمیل شده و مطالعات مرحله دوم از سال ۹۴ نیمه کاره باقی مانده بود که امروز با انتخاب مشاور در حال تکمیل مطالعات آن هستیم و بزودی امیدواریم با تخصیص اعتبار  احداث سد را کلید بزنیم.

ستوده در خصوص آزادسازی حریم رودخانه ها نیز اظهار داشت:تاکنون 117 هکتار از اراضی تصرف شده رودخانه ها آزادسازی شده و  حدود ۱۹ کیلومتر لایروبی رودخانه های استان نیز  در سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: آزادسازی بستر رودخانه و تهیه اسناد آن از وظایف شرکت آب منطقه ای است که در این خصوص در سال گذشته توانستیم تعداد یک هزار و ۳۹۰ هکتار سند را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: بازار آب برای مبادله آب بین کشاورزان به صورت پایلوت در قزوین آغاز شده است و در سفر وزیر نیرو در استان به بهره برداری خواهد رسید.

ستوده گفت: با کاهش جدی بارندگی در دو سال اخیر در استان قزوین تا به امروز ۲۱۸ میلیمتر بارندگی داشته که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته و در این راستا آب شبکه آبیاری دشت نیز کاهش داشته است.

وی افزود: به منظور حفاظت از منابع آبی تاکنون یک هزار و ۴۷۱ چاه در استان مسدود شده و امسال نیز انسداد ۳۵۴ چاه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها