مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

۷۸ درصد مشترکان در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

خواجه وند گفت: ۷۸ درصد مشترکان در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و با توجه به ۹۲۰ مگاوات ظرفیت پیک تلاش می‌کنیم با همکاری صنایع و جابجایی روز تعطیل بتوانیم در بخش صنعت هم مشکلی نداشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 21June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

«مسعود خواجه وند» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این نشست اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با داشتن  شش اداره در شهرستانها و 9 امور  اجرایی با 645 هزار مشترک در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می کند.

وی بیان کرد: طول شبکه برق استان 12 هزار و 100 کیلومتر با 13 هزار و 100 پست هوایی و زمینی با ظرفیت 2100 مگاولت آمپر  است.

خواجه وند بیان کرد: 847 روستای بالای 10 خانوار استان قزوین به طور کامل از تسهیلات برق برخوردارند و 183 هزار پایه روشنایی  در روستاها نصب شده و معابر روشن شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در شاخص های انرژی و توزیع برق در کشور سرآمد هستیم و تلفات  انرژی در این استان به 7.2 درصد رسیده و تک رقمی شده که بیانگر تلاش های خوب انجام شده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر حدود 47 درصد برق مصرفی در استان در بخش صنعت و 21 درصد در کشاورزی و در مجموع 67  درصد در تولید مصرف می شود که بیانگر صنعتی بودن این منطقه و مصرف اصولی انرژی است.

خواجه وند بیان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده در بهسازی و توسعه شبکه ها توانستیم 870 کیلومتر از شبکه را بهسازی کنیم که 10 برابر اقدامات سالهای گذشته بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: با توجه به افزایش سرقت از شبکه برق در شهر قزوین 47 کیلومتر به  شبکه هوایی تبدیل شده تا امکان سرقت نداشته باشد و پایداری نسبی در روشنایی معابر هم محقق شود.

این مدیر گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان تجهیزات روشنایی خریداری شد و 183 هزار پایه برای روشنایی روستاها تامین شد.

وی یادآورشد: امسال نیز بهسازی 1000 کیلومتر از شبکه توزیع برق را در دستور کار داریم و در کنار آن هوشمندسازی و اتوماسیون  توزیع را عملیاتی کردیم و 11 هزار مشترک پر مصرف در بخش صنعتی، کشاورزی، اداری و خانگی به کنتور هوشمند مجهز شدند.

خواجه وند گفت: به ادارات پر مصرف هم اخظار داده شده و برق 10 دستگاه اجرایی را قطع کردیم و به 15 دستگاه هم اخطار داده شده تا مصرف را کاهش دهند تا دچار مشکل قطع برق نشوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: اجرای برنامه های جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار از دیگر کارهایی است که موجب رضایت مندی مردم می شود و 10 اقدام جهادی نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

خواجه وند اظهارداشت: علیرغم اقدامات موثری که صورت گرفته همچنان 12 هزار مگاو.ات ناترازی انرژی در تولید و مصرف داریم که 43 درصد آن بار سرمایشی است.

وی گفت: پیک بار در حال حاضر 70 هزار مگاوات است و 140 برنامه برای امسال تعریف شده و 7 هزار مگاوات نیروگاه در مدار قرار  گرفته و امسال هم 6500 مگاوات وارد مدار می شود تا نیازها تامین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: برای مدیریت مصرف در کنار فرهنگ سازی و مدیریت مصرف از ابزارهای تشویقی هم استفاده کرده ایم و امسال پاداش ها تا 20 برابر افزایش یافته و تقریبا همه مشترکان می توانند از آن برخوردار شوند.

وی گفت: همه ساله به طور میانگین 5 تا 6 درصد افزایش مصرف را شاهد بودیم اما خوشبختانه در سال گذشته با اقدامات انجام شده و همکاری مشترکان نه تنها این رشد را نداشتیم بلکه شاهد کاهش 4.5 درصدی مصرف هم بودیم که عملکرد خوبی است.

خواجه وند یادآورشد: در سال گذشته در سطح کشور 1350 میلیارد تومان پاداش به 8 میلیون و 200 هزار مشترک کم مصرف پرداخت شد و امسال 31 میلیون مشترک می توانند تا سقف 20 برابر تعرفه خانگی به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی مبلغ 100 تومان پاداش بگیرند و بسیاری از برق رایگان استفاده کنند.

خواجه وند اضافه کرد: اگر مشترکان در پیک تابستان کمتر از 300 کیلووات و در ایام عادی کمتر از 200 کیلووات ساعت برق مصرف  کنند مشمول دریافت پاداش می شوند که شهروندان می توانند از این فرصت برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند.

وی گفت: برای توسعه ظرفیت نیروگاهی به 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم که این کار با مدیریت مصرف در کشور رقم خورده است و در استان قزوین در بخش خانگی مبلغ 16 میلیارد و 800 میلیون تومان و در بخش صنعتی 39 میلیارد تومان  پاداش پرداخت شده است.

خواجه وند اضافه کرد: در حال حاضر 78 درصد مشترکان در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت می کنند و با توجه به 920 مگاوات ظرفیت پیک تلاش می کنیم با همکاری صنایع و جابجایی روز تعطیل بتوانیم در بخش صنعت هم مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار