استاندار کردستان:

«مهارت آموزی» یکی از مهمترین راهکارها در رفع بیکاری است

«زارعی کوشا» مهارت آموزی را یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکل بیکاری خواند و گفت: بزرگترین ضعف نظام آموزشی ما بی‌توجهی به مهارت آموزی است و بیشتر مدرک گرایی را دنبال کرده است.
کد خبر: ۵۹۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 25June 2023

«مهارت آموزی» یکی از مهمترین راهکارها در رفع بیکاری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در نشست با مدیران و کارآفرینان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کردستان که در سالن جلسات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروزه نیاز است به سمت نظام حل مسائل در مهارت‌های آموزشی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: مایه خوشحالی است که کارآفرینان با وجود همه مشکلات، کار خود را انجام داده و پیشرفت هم کرده‌اند و نتایج این همت را در تولید محصولات در بخش های مختلف شاهد هستیم.

استاندار کردستان ادامه داد: بعضی افراد زمانی به عنوان مهارت آموز فعالیت خود را آغاز کردند ولی امروز کارآفرین شدند و این نشان از تعهد، پیگیری، پشتکار و آموزش‌های تاثیرگذار دارد.

زارعی کوشا، مهارت آموزی را یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکل بیکاری خواند و یادآور شد: بزرگترین ضعف نظام آموزشی ما بی توجهی به مهارت آموزی است و بیشتر مدرک گرایی را دنبال کرده است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: هنوز در جامعه ما کسب مهارت بدون مدرک دانشگاهی جا نیافتاده است در حالی که اخذ مهارت منجر به تولید و اشتغال می شود.

استاندار کردستان ادامه داد: امروز مشاغل فنی جزو مشاغل پر درآمد هستند و نیازهای روزمره شهروندان را برطرف می کنند، بنابراین کارآفرینان و رسانه ها باید مروج اهمیت مهارت آموزی و موفقیت های کسب شده در این حوزه باشند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در نظام آموزش و پرورش هنوز مهارت آموزی نهادینه نشده است، یادآور شد: عمده مشکلات کشور ما فرهنگی است یعنی فرهنگ مصرف و تولید و قانون گذاری و بانکداری ما مشکل دارد.

وی اضافه کرد: حوزه مهارت را می توان به مزیت نسبی کردستان تبدیل کنیم چراکه استان این ظرفیت را دارد به قطب مهارت آموزی و آموزش تبدیل شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه بازار آموزش مهارتی را در اختیار داریم، ادامه داد: در سفری که به سلیمانیه عراق داشتم آمادگی خود را برای اعزام مربی مهارت آموزی به اقلیم کردستان اعلام کردم طرف مقابل هم خواهان اعزام مهارت آموزانشان به استان ما بودند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه کمتر از پنج درصد موافقت نامه ها و تفاهم نامه هایی که با اقلیم کردستان عراق داشتیم تاکنون اجرایی شده است، متذکر شد: کمیته اجرایی برای پیگیری و اجرایی کردن این تفاهم نامه ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار