در نشست خبری شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مطرح شد؛

قطع برق ۱۰۰ اداره استان یزد در اجرای طرح پایش مصرف برق

«جم» گفت: طی ۲۰ روز اجرای طرح پایش مصرف برق در ادارات استان، ۱۰۰ اداره مشمول قطع برق شدند و برخی از ادارات برای چند بار درگیر این مهم شدند.
کد خبر: ۵۹۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ - 26June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «علی جم» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در نشست خبری امروز به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق در خصوص برق مصرفی در ادارات استان یزد، اظهار داشت: طی ۲۰ روز اجرای طرح پایش مصرف برق در ادارات استان، ۱۰۰ اداره مشمول قطع برق شدند و برخی از ادارات برای چند بار درگیر این مهم شدند.

وی افزود: از ۱۰۳۰ روستایی که در استان وجود دارد ۹۷۹ روستا از برق برخوردار هستند و از ۲۲۸۴ چاه کشاورزی ۲۲۱۳ چاه نیز برق دارند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۴ نیروگاه مستقل از شبکه در یزد وجود دارد به برنامه های وزارت نیرو در دو بخش تولید برق و بخش مدیریت تقاضا و مصرف برق اشاره کرد.

جم به پاداش کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت ۵٠٠ تومان پاداش در قبض خانگی مشترکین لحاظ شده که حدود ۱۴ میلیارد تومان در بخش پاداش برق لحاظ شده است.

وی ادامه داد:  در سال جاری نیز همین طرح با تفاوت هایی انجام می‌شود که سقف از ۵۰۰ تومان به ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به مشوق های حوزه های مختلف گفت: در بخش مشوق‌های صنایع مصرف برق صنایع شرکت توزیع برق ۴۶۵ مگاوات است، در بخش مشوق های کشاورزی مصرف برق مشترکین کشاورزی حدود ۹۳ مگاوات است.

جم با بیان اینکه در استان یزد به دلیل حمایت از صنایع فعال برنامه دوم به توانیر پیشنهاد دادیم و قرار است صنایع متوسط به جای تعطیلی کامل یک روز در هفته، از شنبه تا پنج شنبه ۳۰ تا ۳۵ درصد مصرف برق خود را کم کنند.

وی با اشاره به رایگان شدن برق مصرفی متذکر شد: در صورت خاموش کردن چاههای کشاورزی از ساعت ۱۱ الی ۱۸ برق مصرفی آنها رایگان می‌شود.

جم با اشاره به بحث روشنایی معابر یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار چراغ برق در استان داریم که برنامه هایی در حوزه تعویض چراغ های برق به ال ای دی در دست اقدام است. 

جم ابراز داشت: شهروندان استان یزد می توانند با نصب اپلیکیشن برق من از طریق برنامه بازار از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت الکترونیک بهره مند شوند، این نرم‌افزار این امکان را فراهم می‌کند که افراد با ثبت نام در این اپلیکیشن میزان مصرف برق خود و روندهای مصرفی را مشاهده کنند و با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق نیز آشنا شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها