حقوق بشر آمریکایی/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:

نقطه عطف تفکر تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی رستگاری است

حجت‌الاسلام «سبزیان» گفت: اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بعد تشکیلاتی است. نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است.
کد خبر: ۵۹۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ - 27June 2023

نقطه عطف تفکر تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی رستگاری استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین معرفی، خوانش و نقد و بررسی کتاب «تشکیلات بهشتی» با حضور «محسن ذوالفقاری» نویسنده کتاب، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «سید محمد سلطانی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجت‌الاسلام سبزیان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهارداشت: امروز شاهد برگزاری آئین معرفی کتابی ارزشمند از نویسنده جوانی هستیم که آن روزگار را لمس نکرده است اما به واسطه علاقه شخصی به حوزه تشکیلات شهید بهشتی و احساس وظیفه در خصوص نشر آن، درصدد چاپ و نشر این کتاب برآمده است.

وی با بیان اینکه دین اسلام، دینی چند بعدی است، افزود: اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بعد تشکیلاتی است. نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است. قطعا خروجی این کتاب می‌تواند به درک صحیحی از کار تشکیلاتی و انقلابی به سبک شهید بهشتی با توجه به اینکه ایشان از بنیانگذاران و تأثیرگذاران شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد: امروزه احزاب، گروه‌ها و طبق نظریه رهبر معظم انقلاب اسلامی، هسته‌های مقاومت نیازمند یادگیری فنون کار تشکیلاتی هستند. این کتاب می‌تواند این نیاز اساسی را برطرف کند.

این مسئول در خصوص تبلیغ و توزیع کتاب «تشکیلات بهشتی» در بین مسئولین استانی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه سلطانی در سخنانی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی ابراز داشت: امروز سالروز شهادت افرادی را گرامی می‌داریم که جان خود را برای اعتلای اسلام و سربلندی مسلمانان از دست دادند.

وی تصریح کرد: از محسن ذوالفقاری، نویسنده جوان و زمان‌شناس کتاب «تشکیلات بهشتی» تشکر می‌کنم که دغدغه‌مندانه به حوزه تشکیلات اسلامی نگاه کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شهدای ما به ویژه شهدای انقلاب و محراب، سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. عزیزانی که با تحمل بسیار از سختی‌ها اعم از شکنجه، تبعید و خفقان حاکم بر کشور، انقلاب اسلامی را به بار نشاندند. امروز وظیفه ماست برای ادامه راه آنان، نسبت به نشر آداب، برنامه و سیره آنان تلاش کنیم.

سلطانی گفت: امیدوارم با اجرای این قبیل برنامه‌ها بتوانیم ادای دینی به ساحت شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ۱۷ هزار شهید ترور داشته باشیم. هنگامیکه در هفتم تیر ۱۳۶۰ ترور آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به دست منافقین انجام شد، همه اقشار جامعه از مخالف تا موافق، نگران حال دکتر بهشتی بودند و این نشان از مظلومیت و محبوبیت این شهید والامقام داشت.

این مسئول گفت: امام راحل سخنان فراوانی در خصوص شهید بهشتی فرموده‌اند، اما پس از شهات ایشان فرمودند: «آنچه که شهادت ایشان در مقابل آن، ناچیز است و بابت آن تأسف می‌خورم، مظلومیت ایشان بود». امیدوارم این برنامه بتواند از مظلومیت ایشان به صورت کامل و جامع دفاع کند.

در پایان محسن ذوالفقاری نویسنده کتاب «تشکیلات بهشتی» در خصوص انگیزه نگارش این کتاب، گفت: داستان تولد کتاب به سال‌های دوم و سوم دانشگاه من باز می‌گردد. هنگامیکه قصد شروع برخی از فعالیت‌های فرهنگی را در مساجد شهرک غرب تهران داشتم از یکی فعالان فرهنگی درخواست کمک کردم و ایشان شرط یاری خود را خوانش کتاب «حزب جمهوری اسلامی» اثر دکتر بهشتی، عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب را مطالعه کردم و پس از آن به مطالعه دیگر آثار شهید بهشتی پرداختم. کتاب‌هایی که همچون شخصیت ایشان به واقع مظلوم واقع شده‌اند. به جرأت می‌توان گفت آثار شهید بهشتی برای شروع و انجام فعالیت‌های تشکیلاتی یک منبع و مرجع بسیار قوی و موثر هستند. تجربه خوانش آثار شهید بهشتی، استفاده از آنان در محافل و تشویق دوستان انگیزه اصلی نگارش این کتاب شد.

ذوالفقاری تاکید کرد: نقطه قوت کتاب «تشکیلات بهشتی» در این است که تمامی مطالب آن برگرفته از سخنان شهید بهشتی است.

وی در پایان با اشاره به چاپ جدید کتاب، گفت: در ویراست جدید کتاب، بسیاری از نظریه‌ها و سخنان شهید بهشتی گنجانده شده که در هیچ کتابی وجود ندارد و به واسطه اسناد و مدارک به آن دست پیدا کرده‌ام.

کتاب «تشکیلات بهشتی» در برگیرنده نظرات تشکیلاتی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی است که توسط محسن ذوالفقاری در سال ۱۴۰۰ تدوین شده و توسط نشر معارف در ۲۸۰ صفحه به چاپ رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار