معاون پارلمانی رئیس جمهور:

نباید حادثه تلخ ۱۲ تیر را فراموش کرد

«حسینی» با بیان اینکه اگر صدها سال از حادثه تلخ ۱۲ تیر ۶۷ بگذرد نباید آن را فراموش کرد، گفت: این جنایت آمریکایی‌ها را باید به جوانان بازگو کرد تا هیچگاه به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۶۰۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 03July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در آیین گلباران محل شهادت شهدای ۱۲ تیر سال ۶۷ که ۲۹۰ مسافر هواپیمای ۶۵۵ ایران ایر با شلیک مستقیم و هدفمند ناو آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند، اظهار داشت: نباید اجازه داد آمریکا با شگردهای تبلیغاتی و قدرت رسانه‌ای خود کاری کنند که این فاجعه به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: این تنها یک پرده از جنایات آمریکا نسبت به ایران است، این حادثه و فاجعه‌ای که در ۱۲ تیر ۶۷ رخ داد یک اتفاق و خطای انسانی ساده نبود بلکه تعمدی بر انجام آن بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: البته آمریکا از ابتدای جنگ تحمیلی علیه ملت ایران وارد این جنگ بر ضد ایران شده بود که در ابتدا با واسطه و سپس به طور مستقیم به عراق اطلاعات می‌داد.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از افسران ارشد سیا در این خصوص می‌گوید به عراق آنچه لازم است تا از ایرانی‌ها شکست نخورد دادیم، تمامی آسیب پذیری های آنها را در خطوط دفاعی شان به آنها گفتیم، اگر این کار را نمی‌کردیم ارتش ایران تا بغداد پیش می‌رفت، به عراقی‌ها اطلاعات ماهواره و الکترونیک دادیم که در واقع برای آنها گنجی محسوب می‌شد، آمریکا برای صدام کاری کرد که تا آن روز برای هیچکدام از متحدان خود نکرده بود.

وی تصریح کرد: پس از عملیات فتح بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد و لشکر ثارالله در آن نقش داشت، آمریکایی‌ها دیدند صدام درحال شکست است و خواستند صدام شکست نخورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عده‌ای نخواهند این حادثه را کوچک جلوه بدهند، آمریکایی ها در روزهای نخست سعی کردند با شگردهای تبلیغاتی و رسانه‌ای آن را کوچک و حادثه هوایی نشان دهند اما بعدها مشخص شد همه این‌ها دروغ است.

وی اضافه کرد: عده‌ای نخواهند این حادثه را کوچک جلوه بدهند، آمریکایی‌ها در روز های نخست سعی کردند با شگردهای تبلیغاتی و رسانه‌ای آن را کوچک و حادثه هوایی نشان دهند اما بعدها مشخص شد همه این‌ها دروغ است.

حسینی افزود: ۶۶ کودک که هشت نفر آنان زیر ۲ سال بودند، مردم عادی که به مسافرت می‌روند را هدف قرار می‌دهند، این یعنی اینکه به هر قیمتی می‌خواهیم به ایران ضربه بزنیم و هیچ پروایی هم از آن نداریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این‌ها با جنایت‌های مختلف خود مدعی حقوق بشر می شوند که این یک طنز تلخی است.

حسینی ابراز داشت: این همان تفکر ماکیاولی هدف وسیله ای را توجیه می‌کند و سابقه آن را در بمباران اتمی هیروشیما ژاپن جهانیان دیده‌اند.

وی تاکید کرد: عده‌ای که می‌خواهند آمریکا را بزک کنند می گویند دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را گرفتند اما حوادث قبل از این تاریخ مانند کودتای سال ۳۲ را نمی‌گویند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: فاجعه ۱۵ خرداد و شکنجه مبارزان را نمی‌گویند، نمی‌گویند شاه ایران گاهی بدون اجازه آمریکایی‌ها نمی‌توانست کابینه خود را تغییر بدهد.

این مسئول تصریح کرد: حمله عراق به ترمینال ایران در جزیره سیری با همکاری آمریکا و عراق انجام شد، حمله گسترده به جزیره لارک زیر نظر نیروی دریایی آمریکا بود که روزنامه های آمریکایی به آن اعتراف کرده‌اند.

حسینی بیان داشت: ۳۰ شهریور ۶۶ بالگردهای آمریکایی یک کشتی تجاری ایرانی را غرق می‌کنند، سخنگوی کاخ سفید می گوید ریگان شخصاً دستور این حمله را صادر کرده است.

وی تاکید کرد: سلسله عملیات و اقدام‌هایی آمریکا انجام داده و در جنگ رویارو با ملت ایران بوده است و نباید این‌ها را فراموش کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار