برای گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵؛

شب خاطره «پیشوا تا خلیج‌فارس» برگزار شد

آیین گرامیداشت شهیدان «مریم اسدی جعفری»، «سیروس، علی و محمد کشکولی» و ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ ایرباس با‌عنوان «شب خاطره پیشوا تا خلیج فارس» برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ - 04July 2023

شب خاطره «پیشوا تا خلیج‌فارس» گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین گرامیداشت شهیدان «مریم اسدی جعفری»، «سیروس، علی و محمد کشکولی» و ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ ایرباس شب گذشته (دوشنبه) با‌عنوان «شب خاطره پیشوا تا خلیج فارس» با حضور جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در سالن جلسات دفتر امام جمعه پیشوا برگزار و از خانواده چهار شهید این حادثه تجلیل شد.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با ادای احترام به ساحت مقدس شهیدان حادثه پرواز ۶۵۵ هواپیمایی ایران ایر که منجر به شهادت همه ۲۹۰ نفر مسافر این هواپیما شد، اظهار داشت: از منظر امام (ره) چهره کریه آمریکا را می‌توان در پشت هر فاجعه‌ای که رخ داده و حق مظلومی ضایع شده و فسادی صورت گرفته است، مشاهده کرد که حادثه هواپیمای ایران ایر از این دست وقایع است.

وی با بیان اینکه امروز دست مدعیان دورغین حقوق‌بشر برای همگان رو شده است، افزود: آمریکایی که تیرش در طول دوران پس از پیروزی انقلاب در برابر استقلال کشورمان همیشه به سنگ خورده است، تاب اقتدار ملت ایران را ندارد، از این رو دست به جنایات بزرگی علیه انقلاب و ملت ایران می‌زند.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران خون شهدای ادوار مختلف در کشور را ضامن استقلال و بقاء کشور دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران به برکت انفاس قدسی شهیدان با اقتدار در جریان است و هرجا که نام و یاد شهیدان مطرح است، ملت قدرشناس ایران با حضور خود با آرمان‌های امام و شهیدان تجدید پیمان می‌کنند.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام روح‌الله باقری امام‌جمعه پیشوا در سخنانی کوتاه با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب بر استفاده از هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

خوانش شاعران در رسای شهدا، بیان خاطرات بازماندگان حادثه پرواز ۶۵۵ و تجلیل از خانواده شهدا، از برنامه‌های مراسم شب خاطره پیشوا تا خلیج فارس بود.

گفتنی است پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه «IR۶۵۵» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ در خلال جنگ ایران و عراق (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک دو موشک ریم-۶۶ استاندارد از ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که ۶۶ نفر از آن‌ها کودک (زیر ۱۳ سال) بودند، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار