مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۱۶/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: قوانین کشور در حوزه تکریم و دستمزد نخبگان باید تغییر کند/ پزشکان سرمایه نظام اسلامی هستند

زنگنه گفت: نخبگان حوزه پزشکی ظرفیت‌های ارزشمند جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و نظام برای هر کدام از این افراد میلیون‌ها و بلکه شاید میلیاردها تومان هزینه کرده است.
کد خبر: ۶۰۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶ - 07July 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: قوانین کشور در حوزه تکریم و دستمزد نخبگان باید تغییر کند/ پزشکان سرمایه نظام جمهوری اسلامی هستند«محسن زنگنه» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم جلوگیری از خروج نخبگان حوزه پزشکی از کشور اظهار داشت: منظور از خروج نخبگان در کشور قطعاً دانشجویان نیستند، زیرا این افراد برای تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند، بیشتر منظور کسانی هستند که سال‌ها در ایران طبابت کرده‌اند و بعد از تجربیات موفق به خارج از کشور سفر می‌کنند.

زنگنه خاطرنشان کرد: این نخبگان حوزه پزشکی در نوع خود ظرفیت‌های گرانقدر جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و حتی اگر بخواهیم با نگاه اقتصادی به موضوع بپردازیم، خواهیم دید که نظام برای هرکدام از این افراد میلیون‌ها و بلکه شاید میلیاردها تومان هزینه تربیت کرده باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم ما تا حدودی در قوانین و مقدار تکریم و پرداخت دستمزد شایسته این افراد باید همه جوانب را مورد بررسی قرار دهیم، ما شاهدیم که پزشکان و اعضای هیأت علمی شکایت‌هایی مبنی بر نامناسب بودن حقوق و دستمزد خود دارند، همچنین این احساس که تکریم لازم در قبال خدمتشان انجام نمی‌شود، وجود دارد.

وی افزود: ما باید ضمن اینکه مراقب هزینه‌هایی که مردم متحمل می‌شوند باشیم و هزینه‌های لازم مردم را به نحوی تأمین کنیم، باید توجه لازم را نسبت به تکریم و دستمزد نخبگان و به خصوص پزشکان جامعه داشته باشیم تا به تناسب لازم بین هزینه مردم و حقوق دستمزد پزشکان برسیم.

زنگنه تصریح کرد: این موضوعات تحت عنوان اقتصاد و درمان باید در وزارت بهداشت و درمان و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار