رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

برنامه هفتم توسعه مقدمه‌ای برای پرداخت بهتر به برنامه توسعه جهاد دانشگاهی است

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: با عنایت به ضرورت بررسی لایحه برنامه توسعه هفتم کشور و احصاء جایگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نقش‌آفرین در تدوین، تحقق، اجرا و پایش برنامه توسعه کشور بسیار مهم و ضروری است.
کد خبر: ۶۰۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 08July 2023

برنامه هفتم توسعه مقدمه‌ای برای پرداخت بهتر به برنامه توسعه جهاد دانشگاهی استبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «مهران اوچی» رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل امروز (شنبه) در جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نخبگان بویژه در زمینه پژوهش و فناوری باید جایگاه جهاددانشگاهی در برنامه توسعه‌ای کشور و به تبع آن در استان‌ها مشخص گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش مهم جهاد دانشگاهی در پژوهش و فناوری در کشور ادامه داد: فناوری و نوآوری اگر با یکدیگر عجین نباشد دردی از جامعه درمان نخواهد کرد.

وی تدوین برنامه توسعه هفتم را از اولویت‌های مهم واحد اردبیل عنوان کرد و گفت: باید برنامه‌های واحد در کلیه معاونت‌ها ماموریت محور بوده و بتواند دغدغه‌ای از استان را مرتفع نماید. بطوریکه امروزه کمبود منابع آبی، سرمازدگی، تامین نهاده‌های دامی و... از دغدغه‌های مهم استان اردبیل است و که نیازمند برنامه‌ریزی در برنامه توسعه هفتم است و جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه در استان نقش‌آفرینی کند.

اوچی اردبیلی بر ضرورت آسیب‌شناسی برنامه توسعه ششم کشور و جهاد دانشگاهی با هدف نقد و بررسی مناسب برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و افزود: در برش استانی جهاد دانشگاهی باید دغدغه‌های استانی را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های لازم در جهاد دانشگاهی استان اردبیل نسبت به سنوات گذشته بیان داشت: برای تولید دانش فنی باید زیرساخت‌های فیزیکی فراهم شود که این مهم با تلاش جهادگران اردبیل در سال‌های اخیر فراهم شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ادامه داد: در هر سازمانی، یکی از محور‌های توسعه آن بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم، وجود منابع انسانی متخصص آن مجموعه است، لذا برای حرکت در مسیر دانش و تولید دانش فنی در راستای ظرفیت‌ها و ...، توانمندسازی پروژه‌های فعال و جذب نیرو‌های جوان نخبه و انقلابی و متخصص از اولویت‌های این نهاد انقلابی است.

در پایان جلسه مقرر شد، معاونان، مدیران و کارشناسان واحد نسبت به جمع‌بندی نظرات خود در خصوص کلیات برنامه هفتم توسعه کشور و جایگاه جهاد دانشگاهی در برنامه توسعه هفتم در برش کشوری و استانی اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها