در مراسم دریافت استوارنامه سفیر بنگلادش مطرح شد؛

رئیس جمهور: سطح مبادلات تجاری ایران و بنگلادش قابل پذیرش نیست

حجت‌الاسلام رئیسی سطح مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور با وجود ظرفیت‌های موجود را قابل قبول ندانستن و بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش یک میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و بنگلادش در گام اول تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ - 10July 2023

رئیس جمهوری: سطح مبادلات تجاری ایران و بنگلادش قابل پذیرش نیستبه گزارش، گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهوری کشورمان ظهر دیروز (یکشنبه) در مراسم دریافت استوارنامه «منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید جمهوری مردم بنگلادش، روابط دو کشور مسلمان ایران و بنگلادش را ریشه‌دار و برخوردار از سابقه تمدنی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره مأموریت سفیر جدید، سطح روابط دو کشور در همه عرصه‌ها روز به روز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه یکی از زمینه‌های مهم توسعه روابط ایران و بنگلادش را حوزه تجاری و اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری فعلی میان دو کشور با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب موجود، قابل قبول نیست، بر ضرورت هدف‌گذاری افزایش سطح مبادلات تجاری یک میلیارد دلاری ایران و بنگلادش در گام اول تاکید کرد.

«منجورول کریم خان چودری» سفیر جدید بنگلادش نیز در این مراسم با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان مردم ایران و بنگلادش بر علاقه‌مندی دولت متبوع خود برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت تاکید کرد و افزود: موفقیت سیاست خارجی دولت ایران در توسعه روابط با کشورهای همسایه و اسلامی برای ما مشهود است.

سفیر جدید بنگلادش عنوان کرد: اطمینان می‌دهم در دوره مأموریت خود در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دو کشور و تعمیم آن به شراکت در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار