در جلسه شورای هماهنگی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان: تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان «پل‌دختر» با قدرت و قوت دنبال شود

سرهنگ رشیدی گفت: تهیه دانش‌نامه‌ دفاع مقدس شهرستان «پل‌دختر» باید باشتاب، دقت، هم افزایی نهادها و دستگاه‌ها و با قدرت و قوت دنبال شود.
کد خبر: ۶۰۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ - 11July 2023

تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس پل‌دختر با قدرت و قوت دنبال شودبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت دانشنامه دفاع مقدس شهرستان پل‌دختر برتلاش در راستای تهیه و تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس به دور از هرگونه انگیزه مادی با یاری گرفتن از شهدا تاکید کرد و اظهارداشت: تهیه دانشنامه دفاع مقدس در شهرستان‌ها رزق معنوی است که نصیب متولیان امر شده و به هر کسی نمی‌رسد.

وی بر اهمیت دانشنامه تاکید کرد و افزود: حضرت امام راحل در مقایسه عبادت با یک وصیت‌نامه شهدا  خطاب به علما می‌فرماید ۵٠ سال عبادت کردید یک بار نیز وصیت نامه شهدا را مطالعه کنید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عمل به وصایا شهدا را ضامن رفع بسیاری از مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: خلا این موضوع امروز توزیع و تبیین مسایل و ارزش‌های فرهنگی را روی دوش مقام معظم رهبری گذاشتند.

وی افزود: یک هزار و ۴٨۰ وصیت نامه از شهدا استان و کتابی از وصایای  مربوط به ٣٣۶ شهید پل‌دختر توسط مسئول دانش‌نامه دفاع مقدس در استان تهیه شده که تعدادی از این وصایا نیز در کتاب نیامده و انتظار می‌رود جمع آوری و به آن اضافه شود.

رشیدی متذکر: ولایت‌مداری، احترام به والدین، اهمیت و سفارش به عفاف و حجاب، مبارزه با استکبار و مبارزه با فساد از جمله مسایل عمده و کلی بوده که در وصایای شهدا آمده است.

وی با بیان این که یک پنجم از شهدای استان مربوط به آموزش و پرورش است، افزود: فرماندار هر شهرستان به عنوان مسئول تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس در آن شهرستان است و هر کدام از ادارات نیز در تعامل با سپاه و متولیان این امر موظف به تهیه اطلاعات و آمار شهدای مربوط به اداره خود هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ٧۶ درصد از رزمندگان، جانبازان شهدا و پیشکسوتان متعلق به ادارات و نهادها هستند که این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرده و باید در این زمینه هم افزایی صورت گیرد.

وی بر برگزاری منظم جلسه‌های مربوط به تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس در شهرستان پل‌دختر تاکیدکرد و افزود: گزارش عملکرد  هر کمیته در زمینه دانش‌نامه دفاع مقدس باید به طور منظم در جلسه‌ها به فرماندار ارائه شود.

رشیدی به حمایت از کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و  گفت: تا پایان تیرماه جاری تمام کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس در شهرستان باید جهت رونمایی و فروش در تهران  جمع آوری شوند و این در شرایطی است که ویراستاری آنان با  مقدمه جدید به خوبی انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در دانشنامه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: تهیه دانشنامه در یک فرصت کوتاه، نیازمند افزایش شتابِ کار و فعالیت‌های مربوطه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار