نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

«حجاب» بهترین و ارزنده‌ترین زینت زنان است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» حجاب را بهترین و ارزنده‌ترین زینت زنان خواند و گفت: در اجرای حجاب، مسئله ارزشی و ابعاد اخلاق و معنوی آن در نظر گرفته و برای جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۶۰۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ - 11July 2023

«حجاب» بهترین و ارزنده‌ترین زینت زنان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز در هشتمین همایش چادرهای آسمانی عفاف و حجاب که در فرماندهی انتظامی کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: کسانی که در عرصه حجاب کار می‌کنند، سه اصل را برای ترویج فرهنگ عفاف و ححاب در جامعه انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای حجاب از لحاظ فن و بیان حقوقی، موضوع کاملا مشخص و روشن شود، گفت: رعایت حجاب یک قانون است و عدم رعایت آن بازخوردهایی به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در گام دوم مسئله و اثرات فرهنگی در اجرای حجاب رعایت شود، تصریح کرد: رعایت حجاب اجباری نیست اما آیا عدم رعایت آن اثرات مثبتی دارد؟ روح‌بخش و روح‌افزاست؟، بنابراین باید عواقب آن تبیین شود.

وی طلاق را یک امر منفور در کنار یک واقعیت تلخ در جامعه ذکر کرد و افزود: البته آمار طلاق در کشورمان نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است، در کشورهای دیگر بی‌بندوباری رواج یافته و زن و مرد در کنار هم زندگی کرده و بچه هم دارند اما زن و شوهر نیستند.

پورذهبی بیان کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که عمده طلاق‌ها به‌خاطر مسائل اقتصادی نیست بلکه ناشی از تغییر سبک زندگی است.

وی حجاب را بهترین و ارزنده‌ترین زینت زنان خواند و اظهار کرد: در اجرای حجاب، مسئله ارزشی و ابعاد اخلاق و معنوی آن در نظر گرفته و برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابراز داشت: امیدوارم همه با هم برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، و محکم‌تر کردن بینش افراد نسبت به این موضوع تلاش کنیم.

در پایان این مراسم از فرزند شهید محمد تنهایی، خانواده شهیدان عبدالکریم رستمی و حسین یوسفی، همکاران پیشکسوت و زنان محجبه انتظامی استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار