مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای طرح تبیینی «اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه»

«فرخنده» از اجرای طرح تبیینی «اندیشه تمدنی از نگاه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه» در ۸ گام در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم باید اسلام را همه‌جانبه مراعات و نمودارش نهج‌البلاغه است.
کد خبر: ۶۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ - 13July 2023

اجرای طرح تبیینی «اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه» طی ۸ گام در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در همایش تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، اظهار داشت: طرحی را با عنوان «بررسی اندیشه تمدنی امام علی (ع) در نهج‌البلاغه» پیشنهاد دادیم که ذیل آن قرار است در هشت مرحله، غرب و اسلام را در ترازویی به نام حقیقت بگذاریم و کار نخبگانی انجام شود.

وی بیان کرد: قرار است فراخوان علمی داده شود تا بتوانیم در فواصل مختلف از امسال تا سال آینده در هشت گام جلو برویم و کلید واژه‌ای تحت عنوان اسلام و غرب در ترازوی حقیقت را در هشت گام طراحی کردیم که اولین گام آن کلیدواژه «حقوق بشر از نظر اسلام و غرب» است که امروز به آن پرداخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: اجرای گام دوم این طرح در هفته دفاع مقدس با کلیدواژه «صلح و امنیت از نظر اسلام و غرب» و گام سوم در هفته استکبارستیزی (آبان‌ماه) با کلیدواژه «صداقت و اخلاق» و گام بعدی در آذرماه با کلیدواژه «آزادی» بیان خواهد بود.

فرخنده به اهمیت «جهاد تبیین» اشاره و مطرح کرد: یکی از موضوعات مطرح در کشور موضوع «جهاد تبیین» است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان بر موضوع نهج‌البلاغه نیز تأکید دارند.

وی معرفی و شناساندن حق از باطل با توجه به فرمایشات حضرت علی(ع) به نسل جدید را از اهداف برپایی همایش تبیینی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه ذکر کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم باید اسلام را همه‌جانبه مراعات و نمودارش نهج‌البلاغه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب در کلیدواژه‌های خودشان از غرب وحشی و کروات زده‌های ادکلن زده استفاده می‌کنند که پشت پرده فناوری خودشان پنهان شدند و بخشی از نسل جوان ما را مجذوب خود کرده‌اند اما در ذهن برخی از نسل جوان ما این برداشت نیست که غرب، کروات زده‌های به ظاهر آراسته اما از درون پوسیده است و این مسئله کار ما را مشکل می‌کند.

فرخنده در پایان گفت: آخرین بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و مبلغان بود که فرمودند؛ «کار ما فقط رفع شبهات نیست بلکه باید به اندیشه و تفکر جریان مقابل حمله کرد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها