رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش دستباف ایرانی نشان جهانی و زبانزد خاص و عام است

«رافع» با ذکر اینکه فرش دستباف ایرانی نشان جهانی و زبانزد خاص و عام است، گفت: در اروپا و آسیا باید خلق ارزش کرده و این فرش را بیشتر تبلیغ و معرفی کنیم.
کد خبر: ۶۰۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ - 16July 2023

فرش دستباف ایرانی نشان جهانی و زبانزد خاص و عام استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «فرحناز رافع» رئیس مرکز ملی فرش ایران امروز در مراسم نکوداشت و جشن جهانی شدن فرش بیجار و سنندج که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از جهانی شدن ظرفیت نهفته دو شهر کردستان اظهار داشت: بیش از دو سال دوران کرونایی هیچ ثبتی در سازمان جهانی انجام نمی‌شد که پس از برطرف شدن مشکلات، فرش بیجار و سنندج با هم‌ ثبت که در کشور تابه حال همچنین اتفاقی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه برای فرش ایرانی نیاز به سلیقه‌یابی نداریم‌ بلکه نیازمند خلق ارزش در مناطقی که فرش ایرانی را ندارند، هستیم، گفت: بازاریابی فرش باید تقویت شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با ذکر اینکه فرش دستباف ایرانی نشان جهانی و زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: در اروپا و آسیا باید خلق ارزش کرده و این فرش را بیشتر تبلیغ و معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی آنقدر برای تبلیغات محصولاتشان ارزش قائل شده که ما آنان را می‌خریم، افزود: نمایشگاه فرش در مناسبت‌های مختلف و همزمان با ورود روسای جمهور سایر کشورها به ایران برپا شده و هدفمان معرفی این صنعت است.

رافع از حمایت مرکز ملی فرش از فعالان عرصه فرش خبر داد و بیان کرد: اکنون فرش بیجار و سنندج ثبت جهانی شده و باید از این به بعد آن را با خلاقیت و نوآوری معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در کنار توسعه دانش فرش، باید توسعه بازاریابی و فروش تولیدات آن در دستور کار دست اندرکاران، فعالان و مسئولان این حوزه قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطر نشان کرد: با وجود اینکه فرش بیجار و سنندج از حیث تاریخی و از نظر مواد اولیه از جایگاه و منابع خوبی برخوردار است، اما رشد هنر و معرفی این صنعت نیازمند همراهی مسئولان و بازاریابی فعالان این عرصه است.

رافع با بیان اینکه هرگونه کپی‌برداری پیگیرد قانونی دارد، یادآرو شد: ثبت جهانی این فرش‌ها به منظور حمایت از حقوق مالکان و جلوگیری از کپی‌برداری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های نهفته کشور به دنیاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار