نشست هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور امیرعبداللهیان برگزار شد

در نشست هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور وزیر امور خارجه مقرر شد که شورای راهبری دیپلماسی و گردشگری سلامت با مدیریت وزارت بهداشت و دبیری وزارت میراث و گردشگری تشکیل شود.
کد خبر: ۶۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ - 22July 2023

نشست هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور امیرعبداللهیانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور وزرای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه به میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (شنبه) برگزار شد.

در این نشست ضمن مرور ظرفیت‌های بسیار بالای کشور در حوزه سلامت و درمان از جمله برخورداری کشور از کادر پزشکی و درمانی بسیار حاذق، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز، تجهیزات پزشکی پیشرفته و نیز تراز بالای نظام سلامت کشور، نحوه به‌کارگیری این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اهمیت گردشگری سلامت از منظر دیپلماسی عمومی و فرهنگی علاوه بر درآمدزایی آن برای کشور، مورد تأکید حاضران در این جلسه بود و با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر به کارگیری ظرفیت‌های کم نظیر ملی در حوزه دیپلماسی و گردشگری سلامت، نحوه هم افزایی بین وزارتخانه ها و دستگاه‌های داخلی به منظور تأمین بیش از پیش هدفگذاری‌های ملی در این رابطه مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت.

در همین راستا مقرر شد شورای راهبری دیپلماسی و گردشگری سلامت به منظور ارتقای همکارها و هماهنگی‌های بین دستگاهی با مدیریت وزارت بهداشت و دبیری وزارت میراث و گردشگری تشکیل شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها