در آیین معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان مطرح شد؛

امیر سهرابی: ضرورت استفاده از تجربه دفاع مقدس در گام دوم انقلاب/ نقش مردم از مهم‌ترین عوامل پیروزی در دفاع مقدس بود

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نقش مردم از مهم‌ترین عوامل پیروزی در دفاع مقدس بود، گفت: نقش مردم در دفاع مقدس، بدون شک از مهم‌ترین عوامل پیروزی در دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۶۰۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ - 25July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد با اشاره به لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، اظهار داشت: همانطور که سرشکستگی ما از قراردادهای ترکمانچای و گلستان باعث سرافکندگی است، باید پیروزی‌های درخشان دفاع مقدس که موجب غرور و افتخار ملی ما ایرانیان است به آیندگان منتقل شود تا به آن افتخار کنند.

امیر سهرابی ‌با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ایران اسلامی را در دنیا سربلند کرد، بیان داشت: فرماندهی امام راحل در جنگ تحمیلی مردان بزرگی همچون شهیدان سلیمانی و شاطری را تربیت کرد که توانستند جنگ‌های منطقه‌ای را مدیریت کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه بخش اعظمی از قدرت جمهوری اسلامی مدیون دفاع مقدس است و این دفاع سهم زیادی در تثبیت و اقتدار جمهوری اسلامی داشته است، عنوان کرد: نقش مردم در دفاع مقدس، بدون شک از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌ها و  پیروزی در جنگ تحمیلی بود و باید به این نقش زیاد پرداخته شود و از تجربه دفاع مقدس در گام دوم انقلاب و دولت سازی و تمدن سازی نوین استفاده شود.

امیر سهرابی با اشاره به بومی بودن سلاح و قدرت کشور در دوران دفاع مقدس گفت: تدابیر فرمانده کل قوا در دفاع مقدس و صدور مفاهیم انقلاب اسلامی سبب ارتقای شجاعت و اتکای به نفس در ملت ایران شد و اینکه مردم منطقه هم با دست خالی در مقابل تکفیری‌ها ایستادند، از دفاع مقدس الگو گرفته بودند. 

وی با تاکید بر اینکه افتخارات مردم و رزمندگان استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس و به‌ویژه نقش تیپ قائم استان در عملیات مرصاد، گفت: در این عملیات، رزمندگان استان سمنان انتقام ملت را گرفتند و قوه قهریه دشمن به‌طور کامل تخریب شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۴۱ هزار رزمنده از استان سمنان به جبهه‌ها اعزام شدند و  ۳هزار نفر در جبهه‌ها به شهادت رسیدند، بیان داشت: بقیه این افراد به همراه خانواده‌هایشان در این استان زندگی می‌کنند که باید اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با همکاری سایر مسئولان از آن‌ها در مناسبت‌های دفاع مقدس تقدیر کند و امسال نیز سهمیه‌ای برای تقدیر از ۱۵ هزار نفر از این افراد دیده شده است.

وی با اشاره به نقش مهم مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس گفت: بدون شک پیروزی ما مدیون نقش ارزنده این شیرزنان است که تاکنون نتوانستیم این نقش را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

امیر سهرابی دفاع مقدس را مهم‌ترین جایگاه برای ارائه ابزارهای دفاع مقدس و حفظ تقویت غرور ملی جوانان و نوجوانان برشمرد و متذکر شد: تاثیر برنامه‌های بنیاد حفط آثار دفاع مقدس بر نوجوانان، جوانان و کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور، بسیار مهم و ارزشمند است؛ چرا که اگر این ارزش‌ها به خوبی به آن‌ها منتقل و تبیین نشود، دشمن با ابزارهای خود به آنها خوراک ذهنی می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار