یادداشت/

«مرصاد»؛ ضرب شست نظام جمهوری اسلامی به منافقان

«مرصاد» ضرب شست نظام اسلامی به كسانی بود كه سال‌ها توهم دست‌اندازی به خاک ميهن اسلامی در سر می‌پروراندند غافل از آنكه اين عمليات، جلوه‌ای ديگر از وحدت و يكپارچگی ملت بزرگ ايران اسلامی و همت عاشورايی غيورمردان نيروهای مسلح و مردم از اقشار مختلف را تحت رهبری امام خمينی(ره) و لبيک به ندای ايشان و صيانت از آرمان‌های انقلاب به جهانيان نشان داد.
کد خبر: ۶۰۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 27July 2023

«مرصاد»؛ ضرب شست نظام جمهوری اسلامی به منافقانگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ لیلا لیموئی؛ پس از پایان هشت سال جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و رسیدن به زمان اجرای آتش بس بین دو کشور عراق و ایران، گروهگ سازمان منافقین با تصور اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ناشی از جدایی ملت و دولت است، به‌خیال واهی فرصت را غنیمت شمرده سعی در رسیدن به اهداف پلید خود کرد.

دشمن زخم خورده بعثی به استفاده از نوکران منافق صفت خود، دل سپرد و آن‌ها را با انواع تجهیزات نظامی از مرز سر پل ذهاب به سوی ایران روانه کرد و از طرف فرماندهان جنگ خبر رسید منافقین با حمایت رژیم بعث وارد مرزهای کشور شده‌اند.

عملیات «مرصاد» از سوم تا پنجـم مـــرداد ۱۳۶۷ توسط سازمان مجاهدین خلق (مخالفان جمهوری اسلامی) مستقر در پادگان اشرف در عراق با اسم رمز (فروغ جاویدان) با پشتیبانی مستقیم تسلیحاتی صدام و آمریکا آغاز شد. «مسعود رجوی» رهبر و فرمانده منافقین طی سخنرانی در پادگان اشرف عراق در بین نیروهایش گفت: «من با همه هم پیمانان داخلی و خارجی خود در تماسم و وقتی عملیات شروع شود ۴۸ ساعت بعد در تهران خواهیم بود».

با شروع عملیات در مرزخسروی، منافقین به دستور «صدام» و «مسعود رجوی» به سمت سرپل ذهاب پیشروی کردند و در مناطق اسلام‌آباد، حسن‌آباد و تنگه چهار زبر کرمانشاه با تجهیرات زیاد و سوار بر ماشین‌های جنگی خود با خوش خیالی به پیش می‌راندند. در آن هنگام نیروهای ارتش و سپاه پاسداران و بسیجیان با همکاری هم وعملیاتی مشترک در۳۰ کیلومتری کرمانشاه به نام چهارزبر (بعدها به تنگه مرصاد معروف شد) شروع به ایجاد سد و خاکریز کردند و خندق بزرگی کندند.

دشمن که با پنج هزار نیرو و ادوات زرهی متوسط با خط سیر مستقیم، قصد حرکت به سمت تهران را داشتند در تنگه چهارزبر، چنان در گل فرو رفتند که بیرون آمدن از آن منجلاب، برای بسیاری از آن‌ها ممکن نشد. روز پنجم مرداد ۱۳۶۷ منافقین در تنگه چهارزبر، مقهور رشادت سربازان دلیر ایران شدند. دو هزار نفر از فریب‌خوردگان و همراهان رجوی در این عملیات بر خاک مذلت افتادند و از بین رفتند. به راستی در عملیات «مرصاد» مصداق آیه شریفه «ان ربک لباالمرصاد» به وضوح مشاهده و دیدیم که چگونه منافقین به خاک مذلت افتادند.

در طول تاریخ اسلام و انقلاب، کشور ایران با وجود نیروهای کم و امکانات کم در برابر تمامی توطئه‌ها و امکانات و تجهیزات کامل دشمن ایستادگی و به لطف الهی پیروز شدند لذا عرصه دفاع مقدس درس‌های عجیب و فراموش ناشدنی برای ما داشته و هنوز هم دارد.

مرور تاريخ و جغرافيای عمليات مرصاد و ساير ابعاد آن، نشان می‌دهد كه ملت بزرگ ايران هيچ‌گاه اجازه نخواهد داد دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و تماميت ارضی كشورمان مورد طمع و هجمه دشمنان واقع شود و با تأسی به سيره سيدالشهدا(ع)، جانانه از فرهنگ عاشورايی اين مرز و بوم حراست و پاسداری می‌كنند.

در عملیات «مرصاد» همبستگی بین نیروهای هوایی، زمینی ارتش، سپاه پاسداران و مردم به رخ دشمن کشیده شد و شکستی تاریخی به منافقین دادند و تمام دنیا متوجه شد نظام جمهوری اسلامی ما دارای نیروهای مسلح و مقتدر و مردمی آماده و مقاوم هستند و تا پای جان از کشور و نظام و ولایت دفاع می‌کنند لذا وحدت بین نیروهای مسلح و مردم در عملیات «مرصاد» بی‌نظیر بود و عزم مردم برای بیرون راندن دشمن به اثبات رسید بنابراین امروز هم می‌توان از این تجربه در برابر دشمنان استفاده کنیم.

سی و پنجمین سالروز عمليات «مرصاد» فرصتی است ارزشمند تا هم سرنوشت عبرت‌آموز منافقين كوردل و هم نقش‌آفرينی رزمندگان اسلام در اين عمليات مرور و به عنوان سندی ارزشمند از جريان عاشورايی دفاع مقدس ثبت گردد زيرا «مرصاد» عملياتی بود كه طی آن، جنايات گروهک منافقين عليه كشور خودشان به روشنی عيان گشت و اين سند خيانت بر پيشانی نابكار آنان تا ابد حک شد.

«مرصاد» ضرب شست نظام اسلامی به كسانی بود كه سال‌ها توهم دست‌اندازی به خاک ميهن اسلامی در سر می‌پروراندند غافل از آنكه اين عمليات، جلوه‌ای ديگر از وحدت و يكپارچگی ملت بزرگ ايران اسلامی و همت عاشورايی غيورمردان نيروهای مسلح و مردم از اقشار مختلف را تحت رهبری امام خمينی (ره) و لبيک به ندای ايشان و صيانت از آرمان‌های انقلاب به جهانيان نشان داد.

و در پایان می‌گوییم؛ دشمنان جمهوری اسلامی بدانند این نظام با توکل به قدرت الهی و پیروی از مکتب انبیا و اولیای الهی و با تأسی از قیام عاشورا، توجه به فرامین بنیانگذار انقلاب امام راحل و روشنگری رهبری حکیم فرزانه در عصر ظهور همچنان به راه خود ادامه خواهد داد و همه سربازان جان بر کف و ولایی برای ایران و ملت‌های مسلمان جانفشانی خواهند کرد چراکه ما هرچه داریم از ولی امر مسلمین و مردم نجیب و نیروهای مدافع امنیت و حرم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها