مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

عملیات «مرصاد» اوج جانفشانی رزمندگان اسلام بود/ «وحدت و یکپارچگی»؛ رمز پیروزی

سرهنگ «فلاحی» گفت: رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین «مرصاد» با ایثار و جانفشانی خود نگذاشتند منافقین کوردل به اهداف شوم خود برسند و تا آخرین قطره خون خود از خاک کشور دفاع کردند.
کد خبر: ۶۰۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ - 27July 2023

ثسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: دشمن تصور کرد که جمهوری اسلامی ایران در اوج ضعف، ناچار به پذیرش قطعنامه شده است از این ‌رو عزم خود را جزم کرد تا با همراهی منافقین کوردل که سال‌ها ترک وطن کرده و به دامن دشمن پناه برده بودند به اهداف خود در ایران دست پیدا کند.

وی با اشاره به عملیات «مرصاد» بیان داشت: در این عملیات با برنامه‌ریزی که منافقین با عراقی‌ها انجام داده بودند قرار بود ارتش عراق با هجوم سنگین به مناطق جنوبی ایران، رزمندگان اسلام را به خود مشغول کند تا منافقان بتوانند به راحتی وارد ایران شده و تا تهران پیشروی کنند.

«مرصاد»؛ آخرین عملیات دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات «مرصاد» آخرین عملیات دوران دفاع مقدس است که توسط گروهک منافقین طراحی شد، افزود: در عملیات «مرصاد» منافقین عزم خود را جزم کردند با تجهیزات و امکانات فوق‌العاده سه روزه تهران را فتح کنند و در خیال باطلشان این بود که در شهر‌ها منافقین به جمعشان می‌پیوندند که خوابشان تعبیر نشد.

سرهنگ فلاحی یادآور شد: این عملیات که منافقین آن را عملیات «فروغ جاویدان» نامیدند، منافقین از سراسر جهان نیروهای خود را جمع کردند و ۲۳ تیپ را با حمایت صدام تشکیل دادند و در روز سوم مرداد ۱۳۶۷ نیروهای منافقین از محور سرپل ذهاب وارد ایران شدند و هدفشان هم این بود که سه روزه خود را به تهران برسانند.

وی ادامه داد: آنان فکر می‌کردند که در مقابل آن‌ها کسی قرار ندارد و با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته‌اند، شعار «از مهران تا تهران در ۳ روز» را سر دادند که این عملیات بعدها به عملیات «مرصاد» یعنی کمین معروف شد.

عملیات «مرصاد»؛ نمونه بارز خیانت و جنایات منافقان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دفاع از ولایت را موجب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان در این عملیات دانست و مطرح کرد: رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین «مرصاد» با ایثار و جانفشانی خود نگذاشتند منافقین کوردل به اهداف شوم خود برسند و تا آخرین قطره خون خود از خاک کشور دفاع کردند.

سرهنگ فلاحی گفت: در این عملیات اعضای سازمان منافقین با ۲۵ تیپ شرکت داشتند و تجهیزات فراوانی از جمله ۱۲۰ دستگاه تانک سبک کاسکاول برزیلی، ۴۰ نفربر پی‌ام‌پی، ۳۰ عرابه توپ ۱۲۲ میلی‌متری، حدود ۲۴۰ خمپاره‌انداز، ۱۰۰ موشک آرپی‌جی هفت، ۷۰۰ تیربار، ۲۰ تفنگ ۱۰۶میلی‌متری، ۶۰ مسلسل دوشکا و حدود ۱۰۰۰ خودرو به همراه داشتند.

وی هشت سال جنگ تحمیلی و عملیات «مرصاد» را نمونه بارز خیانت و جنایات منافقان دانست و بیان داشت: عملیات «مرصاد» درس فراموش نشدنی به منافقین داد و خیال واهی آنان برای «فروغ جاویدان» را به کابوسی هولناک مبدل کرد و طومار آن‌ها را در هم پیچید.

«وحدت و یکپارچگی»؛ رمز پیروزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به شرکت سه گردان امام علی(ع)، گردان امام رضا(ع) و گردان الغدیر در عملیات غرورآفرین «مرصاد»، عنوان کرد: شهید «صفرعلی رضایی» تنها شهید شاخص استان در این عملیات است که پس از هشت سال خدمت و دفاع به تاریخ ششم مردادماه ۱۳۶۷در تپه‌های حسن‌آباد اسلام‌آباد غرب به دست منافقین و مزدوران ضد وطن، هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در این عملیات توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

سرهنگ فلاحی مهم‌ترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات «مرصاد» را تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و یکپارچگی نیرو‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: در این عملیات عزم مردم برای بیرون راندن دشمن به اثبات رسید و امروز هم می‌توان از این تجربه در برابر دشمنان استفاده کنیم.

وی حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، صیانت از ارزش‌های اسلامی، نشان دادن ماهیت واقعی منافقان به دیگران و زمینه‌سازی برای دست‌یابی به پیشرفت‌های بزرگ ایران اسلامی را از دستاورد‌های عملیات «مرصاد» ذکر و تأکید کرد: بسیاری از جوانان نسل امروز نسبت به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای ایران اسلامی بیگانه هستند بنابراین باید این حماسه‌آفرینی‌ها برای نسل سوم و چهارم تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار