معاون استاندار مرکزی:

با هنجارشکنان در مزار شهدا قاطعانه برخورد خواهد شد

نظری گفت: با افرادی که در روز تاسوعا هنجارشکنی کردند و حرمت ماه عزاداری را نگه نداشتند، مماشات نخواهیم کرد و قاطعانه برخورد می کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ - 29July 2023

با هنجارشکنان در مزار شهدا قاطعانه برخورد خواهیم کردبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «بهنام نظری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی امروز شنبه در حاشیه نشست شورای اطلاع رسانی با اشاره به حرمت شکنی تعداد اندکی از افراد در مزار شهدای اراک، اظهار داشت: با برگزاری مراسم هیچ فردی و خانواده‌ای مخالف نیستیم، هر شخصی در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند به بهشت زهرا و مزار عزیزانشان برود؛ اما به شدت با هنجارشکنی آن هم در مزار شهدا و آرامستان مخالفیم.

وی افزود: با افرادی که در روز تاسوعا هنجارشکنی کردند و حرمت ماه عزاداری را نگه نداشتند و اقدام به زدن کف و سوت کردند، قطعاً برخورد می‌شود و با هیچکس مماشات نخواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه غالب مردم استان مرکزی متدین و مذهبی هستند و وظیفه داریم جوابگوی خون شهدا باشیم، ادامه داد: شهیدی که خود و زندگی‌اش را فدای کشور و مردم میهن کرده، امروز فرزند همان شهید اگر امنیت نداشته باشد، باید شرمگین و شرمنده باشیم.

نظری بیان کرد: از همه مردم استان بابت این اتفاق عذرخواهی می‌کنیم؛ از دستگاه‌های امنیتی درخواست کردیم تا هرچه سریع‌تر این افراد شناسایی شوند و در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرند تا با توجه به قانون به عنوان مدعی العموم با آنان برخورد کنند، چراکه مطالبه خانواده شهدا و دغدغه مردم است.

وی گفت: روز تاسوعا و عاشورا به جز مسلمان‌ها حتی برای ارامنه هم حرمت دارد؛ اما عده‌ای بسیار قلیل اعتقادات جمع کثیری را به سخره گرفتند و به خانواده شهیدی که آنجا حضور داشتند بی‌احترامی کردند که مایه شرمساری است.

 در روز تاسوعا جمعی از هنجارشکنان با حضور در آرامستان اراک به بهانه مراسم برای یکی ار فوت شدگان اغتشاشات اخیر اقدام به کف‌زدن و هنجارشکنی کرده بودند که در این بین برخی چهره‌های سیاسی اصلاح طلب که بعضا در فتنه و اغتشاشات حضور داشتند نیز حاضر بودند.

از سوی دیگر براساس اخبار منتشره برخی از این هنجارشکنان و هتاکان در زمان حضور در آرامستان و عبور از گلزار شهدای اراک با دختری از خانواده ایثارگر و شاهد استان مرکزی درگیر شده و اقدام به هتک حرمت وی کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار