در برنامه حسینیه بانوان مطرح شد؛

نقش حضرت زینب (س) در احیای اسلام

یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت زینب (س) با خطبه‌خوانی‌ها و روشنگری‌هایی که از واقعه کربلا داشت توانست این واقعه تاریخی را از تحریف دور نگه دارد و این مهم را همواره زنده نگه دارد.
کد خبر: ۶۰۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ - 30July 2023

نقش حضرت زینب (س) در احیای اسلامبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ناهید دمیرچی (مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی) در ویژه‌برنامه حسینیه بانوان شبکه رادیویی گفت‌وگو با اشاره به نقش زنان تأثیرگذار در واقعه عاشورا اظهار داشت: در تاریخ همواره شاهد حرکت‌هایی هستیم؛ اما این حرکت‌ها همیشه مؤثر و جریان ساز نیستند، تا جایی که مقام معظم رهبری از زنان تاریخ ساز به عنوان معلمان اول و ثانی یاد می‌کنند که می‌توانند مسیر تاریخ تغییر دهند.

وی ادامه داد: معلم اول به زنان صدر اسلام گفته می‌شود و معلم ثانی؛ زنان انقلاب اسلامی ایران را می‌گویند. معلم اول که نمونه بارز و مهم آن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) است که ۳ بُعد برجستگی دفاع را ایشان دارا بودند، نخست؛ آبرو خود را به میدان آورد و دوم آن که تمامی اموال خود را در مسیر اسلام و اشاعه آن صرف کرد سوم؛ جان خود را در شیب ابی‌طالب فدا کرد و در ادامه راه وی حضرت زهرا (سلام الله علیها) این خصایص را دارا بود و توانست از جان و مال و فرزندان خود در راه اسلام و گسترش دین خدا بگذرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی در ادامه افزود: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در راه تبیین حقایق اسلام و شبهه زدایی تا بدان‌جا پیش رفت که به همراه فرزندان خود به درب منازل تک‌تک کوفیان می‌رفت و از آنان می‌پرسید که آیا واقعه غدیر و پیام پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) را ندیدید و نشنیدید؟! به بیان دیگر؛ تبیین روشنگری اسلام از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا توسط حضرت زهرا (سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) صورت گرفت.

ناهید دمیرچی با تأکید بر جایگاه و نقش حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در واقعه عاشورا و تبیین حقایق کربلا اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) با خطبه‌خوانی‌ها و روشنگری‌هایی که از واقعه کربلا داشت توانست این واقعه تاریخی را از تحریف دور نگه دارد و این مهم را همواره زنده نگه دارد تا جایی که جهانیان بر این مهم معتقدند که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

وی در ادامه افزود: در برهه‌ای که امام سجاد (علیه‌السلام) بیمار بودند و توانانی سخن گفتن نداشتند، حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) این وظیفه خطیر روشنگری و تبیین حقایق را بر عهده گرفتند و به احیای اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله) اقدام کردند و در این مسیر از هیچ امری فروگذار نکردند اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار