دبیر علمی همایش ملی شیخ فضل‌الله نوری:

مقابله با هجمه‌های غربگرایان سکولار علیه شیخ فضل‌الله نوری یک ضرورت است

حجت‌الاسلام ابوالحسنی گفت: شبهات استبدادگرایی که سکولار‌های غربگرا‌ مطرح کردند اصلی‌تربن موضوعی است که در همایش ملی شیخ فضل‌الله نوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 30July 2023

مقابله با هجمه‌های غربگرایان سکولار علیه شیخ فضل الله یک ضرورت استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در آستانه سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری نشست خبری همایش ملی «شیخ شهید؛ بزرگداشت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری» امروز (یکشنبه) با حضور دستاندرکاران این همایش آقایان حجت‌الاسلام «محمدهادی رحیمی صادقی» رئیس حوزه‌های علمیه برادران، «محمدحسین کبیریان» رئیس حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام «محمدصادق ابوالحسنی» دبیر علمی این همایش و «موسی حقانی» رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوالحسنی در این همایش اظهار داشت: تقارن ایام عاشورای حسینی با ایام سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری را گرامی می‌دارم، شیخ در مبارزه با جبهه غربگرایانه سکولار دایه خود را دایه کربلا و عاشورا می‌دانست، از منظر شیخ غربگرایان درصدد اضمحلال دین و کتاب هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم اوصاف و ویژگی شخصیتی شیخ فضل الله نوری را تبیین کنیم در همایش تهران بیشتر اوصاف سیاسی در همایش قم بیشتر اوصاف علمی و فقهی و در شهرستان نور بیشتر ابعاد حماسی شیخ تبیین خواهد شد، ما آن بُعد حوزوی شیخ فضل‌الله را در روز چهارشنبه خواهیم داشت.

دبیر علمی همایش محور‌های این همایش را به مواردی ازجمله ۱- زیست نامه خانوادگی.۲ - زیست نامه علمی.۳- زیست نامه اجتماعی.۴- زیست نامه سیاسی در موضوعاتی مانند ولایت فقیه و دشمن شناسی.۵- زیست نامه معنوی و سبک زندگی.۶- زیست نامه فرهنگی هویتی و بازسازی هویت ملی.۷- شیخ شهید و عیارسنجی مباحث مطروحه درباره شیخ فضل الله دانست.

حجت‌الاسلام ابوالحسنی خاطرنشان کرد: شبهات استبدادگرایی که سکولار‌های غربگرا‌ مطرح کردند اصلی تربن موضوعی است که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در سال ۹۷ جلسه‌ای خدمت امام خامنه‌ای رسیدیم که ایشان فرمودند با وجود اینکه انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است و حکومت دینی بر سرکار است هجمه‌های زیادی به شیخ فضل الله انجام می‌شود، بنابراین ضرورت دارد که در تشریح حقایق زندگی و عقاید سیاسی شیخ اقدامات اساسی انجام شود.

وی افزود: از جمله نکات جالبی که در کتاب زندگینامه شیخ فضل الله وجود دارد مصاحبه با خاندان شیخ فضل الله نوری است که خاندان شیخ مطرح می‌کنند که برخی از علمای نفوذی استعمار به دنبال انحراف از مسیر شیخ بوده‌اند.

دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: بعد از قیام عاشورا حضرت زینب مسیرش در راستای صیانت و حراست از انحرافاتی بود که درصدد وارونه جلوه دادن قیام عاشورا بود از این جهت پرداختن به شخصیت این شهید بزرگوار مصداق جهاد تبیین و حرکت در مسیر حضرن زینب است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار