در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: شور حسینی و عاشورای حسینی چشم دشمنان را کور کرد/ رزمندگان در دفاع مقدس با تاسی از امام حسین (ع) پیروز شدند

چمران با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به بهانه مشکلات اقتصادی سعی داشتند مردم حضوری پرشور در مراسم‌های عزاداری نداشته باشند، گفت: شور حسینی و عاشورای حسینی چشم دشمنان را کور کرد و احسنت بر این مردم که به میدان آمدند و عاشورای حسینی را آنچنان که شایسته است ارج نهادند.
کد خبر: ۶۰۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 30July 2023

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: شور حسینی و عاشورای حسینی چشم دشمنان را کور کرد/ رزمندگان در دفاع مقدس با تاسی از امام حسین (ع) پیروز شدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز (یکشنبه) در صد و شصت و چهارمین جلسه شورا ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با روشنگری مسائل عاشورا توانستند واقعه عاشورا را زنده نگه دارند.

چمران با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به بهانه مشکلات اقتصادی و سیاسی سعی داشتند مردم حضوری پرشور در مراسمات عاشورا نداشته باشند، گفت: شور حسینی و عاشورای حسینی چشم دشمنان را کور کرد و احسنت بر این مردم که به میدان آمدند و عاشورای حسینی را آنچنان که شایسته است ارج نهادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دهه اول محرم صدای لبیک یا حسین در هر مکانی شنیده می‌شد و همگان دیدیم که عزلدران اباعبدالله حسین چه صحنه‌هایی را رقم زدند.

وی گفت: نه‌ تنها مسلمین و اهل تسنن بلکه ارامنه نشان دادند چگونه پایبند به امام حسین (ع) هستند و تبلیغات پوچ آن‌ها شکست مواجه شد و فریاد‌های یا حسین بر آسمان بلند شد.

این‌ مقام مسئول با تاکید بر اینکه نماز عاشورا و نماز جمعه با عظمت خاصی برگزار شد، اظهار داشت: مردم با حضور حسینه‌های بزرگ و کوچیک صحنه‌های ماندگاری ثبت کردند.

چمران گفت: این شور که در خلق عالم است هیچگاه خاموش شدنی نیست و دشمنان خیالی خام در این خصوص دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز شور حسینی فضای کشور ما و دیگر کشور‌ها را تسخیر کرد و در اربعین حسینی قطعا خواهیم دید که چه جمعیتی در این مراسم بزرگ شرکت خواهند کرد.

چمران گفت: در طول دفاع مقدس رزمندگان با سربند یا حسین، کربلا می‌آییم و شعار‌های به نام اهل بیت دفاع مقدس را جلو بردند و دشمن را شکست دادیم.

وی با بیان اینکه امروز وظایف داریم روایت عاشورا را بازگو کنیم، اظهار داشت: امروز فرهنگ عاشورا و تبیین و روشنگری مقاومت امام حسین (ع) و یاران باوفایش سدی عظیم در برابر استکبار و آمریکا و اسرائیل است.

این مسئول با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در دو کشور اروپایی گفت: قطعا و یقین بدانید نفوذ اسلامی و قدرت گرقتن اسلام با این قرآن سوزی‌ها نه‌تن‌ها از بین نخواهد رفت بلکه اسلام پویاتر و زنده‌تر ادامه به راه خود خواهد خواهد داد.

چمران با اشاره به حوادث رژیم صهیونیستی افزود: روزگاری بنیامین نتانیاهو می‌خواست کشور ما را بهم بریزد، اما همگان می‌بینیم امروز خود آن‌ها به بحرانی عمیق دچار شده‌اند.

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار