مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

نوشتن اشتباهات انسان‌های مسلمان‌نما پای دین خواسته یزیدیان است

حجت‌الاسلام «محمدی» به تبعات منفی شایع‌پراکنی پرداخت و گفت: وقتی یک انسان مسلمان‌نما و مسئول اشتباه می‌کند، نباید اشتباه آن شخص را به حساب قرآن و دین نوشت و این همان چیزی است که دستگاه معاویه و یزید می‌خواهد.
کد خبر: ۶۰۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ - 02August 2023

نوشتن اشتباهات انسان‌های مسلمان‌نما پای دین خواسته یزیدیان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان امروز در جمع نیروهای انتظامی- نظامی و مردم شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه قیام اباعبدالله ‌الحسین (ع) فقط برای مصائب، گریه، سینه زدن و حواشی آن نیست، اظهار داشت: اکثر خطبا و جامعه شیعی بیشتر به مصائب و حاشیه‌ها پرداختند در حالی‌که یکی از پیام‌ها و درس‌های کربلا، مبحث ایمان و تقوا است.

وی با اشاره به معرفی قرآن از ایمان تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها ایمان عاریتی و قرضی دارند؛ ایمانی که با باور درونی و قلبی همراه نیست.

محمدی ادامه داد: برخی مسلمان هستند اما مومن به خدا، رسول، قیامت و دین نیستند و ایمان و اعتقاد راسخ و کاملی ندارند که از نشانه‌های ایمان عاریتی است و با کوچک‌ترین شبهه کنار می‌روند و بی‌تفاوت می‌شوند و احساس مسئولیت نمی‌کنند که این مسئله به خوبی در جریان کربلا نمایان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به نمونه‌های ایمان عاریتی در کربلا تصریح کرد: برخی از این افراد با آن حضرت بیعت کردند اما با بی‌معرفتی به طمع پول و به‌بهانه تهدید و مقام، به امام حسین (ع) پشت کردند.

محمدی بی‌‌ایمانی و بی‌معرفتی را خطر بزرگی دانست و تاکید کرد: امام حسین (ع) حق و میزان است و باید حق را باید شناخت؛ خداوند متعال هم حق و میزان را در قرآن و توسط انبیاء و ائمه اطهار معرفی کرده است اما بی‌ایمانی و بی‌تقوایی بعضی افراد، اباعبدالله را در سرزمین کربلا آزار داد.

وی به تبعات منفی شایع‌پراکنی پرداخت و گفت: وقتی یک انسان مسلمان‌نما و مسئول اشتباهی کند، نباید اشتباهِ آن شخص را به حساب قرآن و دین نوشت زیرا این همان چیزی است که دستگاه معاویه و یزید می‌خواهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه قدس گیلان تزلزل فکری را بزرگترین خطر در جامعه دانست و بیان کرد: توجه افراد به اختلافات خانوادگی و بی‌توجهی نسبت به بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌ایمانی نشان از تزلزل دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها