وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نرم‌افزار قدرتمند امام خمینی (ره) در برابر ساواک هیئت‌ها بود

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بستر سنت بزرگ اربعین صاحب شبکه‌‌ای مویرگی شد و انقلاب در بستر آن رشد، گفت: نرم‌افزار قدرتمند امام راحل در برابر ساواک هیئت‌ها بود.
کد خبر: ۶۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 07August 2023

نرم‌افزار قدرتمند امام (ره) راحل در برابر ساواک هیئات‌ها بودندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دومین مهرواره برگزیدگان سال هیئت‌ها و تشکل‌های دینی هوای نو با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در تالار وحدت برگزار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه همه ما متنعم به نعمت اهل بیت (علیه‌السلام) هستیم، اظهار داشت: امروز بیش از ۶۰ سال از عمر باعظمت نهضت بزرگ امام راحل سپری می‌شود. ویژگی انقلاب این است که کاملا در زیست‌بوم امام حسین (علیه‌السلام)، عاشورایی و کربلایی به‌وجود آمده و به رشد و بالندگی رسیده و امروز در حال نور افشانی است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فاطمی است؛ عاشورای ۱۳۴۲ منشأ قیام ۱۵ خرداد است. عاشورای ۵۷ طومار رژیم طاغوت را پیچانده است. اربعین‌های سال ۵۲؛ اربعین شهدای قم و تبریز و اربعین درگذشت حاج آقای مصطفی خمینی زمینه‌ساز این نهضت شدند؛ لذا انقلاب اسلامی محصول اربعین‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در بستر سنت بزرگ اربعین صاحب شبکه‌ای مویرگی شد و انقلاب در بستر آن رشد و نمو پیدا کرد و مردمی و متکی بر هیئت‌ها رشد پیدا کرد.

اسماعیلی به سابقه‌ هزار ساله‌ هیئت‌های دینی پرداخت و گفت: آن نرم‌افراری که انقلاب اسلامی از آن استفاده کرد و امام (ره) به‌خوبی به قدرت آن واقف بود، موضوع اربعین بود که قدرت جریان مقاومت را پیرامون آن شکل داد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رادیو و تلویزیون نداشت و درحالی که رژیم حاکم یک دستگاه خوفیه به اسم ساواک داشت که افراد در خلوت خود نیز جراعت سخن گفتن از آن را نداشتند، اما در این شرایط چطور این پیام به‌ دورترین نقاط کشور رسید و دل‌ها را پای نهضت آورد؟! جای سوال است که پاسخ شبکه بزرگ و مومنانه هیئت‌ها است که همه نرم‌افزار‌های در اختیار دشمن را از کار انداخت. این نرم‌افزار هیت‌ها بود که هیچ مکتبی غیر از مکتب سیدالشهدا (علیه السلام) قدرت آن را ندارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار