استاندار مرکزی:

تجهیزات مدیریت بحران استان مرکزی در مقابله با زلزله تقویت می‌شود

استاندار مرکزی بر تقویت تجهیزات مدیریت بحران این استان در راستای مقابله با زلزله تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 12August 2023
تجهیزات مدیریت بحران استان مرکزی در مقابله با زلزله تقویت می شودبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی امروز شنبه در مانور منطقه‌ای زلزله که در سد الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مانورهای مقابله با بحران با موضوع زلزله در سطح کشور در سد الغدیر با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان‌های ساوه، زرندیه و تفرش برگزار شد.
 
وی افزود: در مجموع بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۲۵۰ اکیپ عملیاتی از ۳۵ دستگاه اجرایی، امدادی و خدمات رسان در اجرا این مانور حضور دارند.
 
مخلص الائمه گفت: تمرین و هماهنگی بین نیروها، دستگاه‌ها و گروه‌های امدادرسان، تمرین و آزمایش تجهیزات برای مواقع خاص و زمان‌های بحران از اهداف این مانور است تا با حداکثر هماهنگی و آمادگی بالاترین کارایی و ارائه خدمات در صحنه واقعی را داشته باشند.
 
وی ادامه داد: برخی تجهیزات که روزهای گذشته برای مانور آماده شد به علت عدم استفاده در مدت زمان طولانی فرسوده شده بود و نواقصی داشت که برطرف شد و بعضاً تجهیزات جدید خریداری و جایگزین تجهیزات فرسوده شد که در این مانور مورد آزمایش و عملیات قرار گرفت.
 
مخلص الائمه افزود: همزمان با اجرای مانور تعدادی نیروی ارزیاب از دستگاه‌های مختلف از سطح استان فراخوانده شده‌اند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند که به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای عملیاتی آنها را ارزیابی می‌کنند.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد همچنین همزمان با این مانور بسیاری از مراکز درمانی استان در حالت آماده باش هستند و مانور خاص خود را اجرا می‌کنند ضمن اینکه پزشکان و نیروهای خدماتی و درمانی و اورژانس و هلال احمر و تیم‌های امدادی مرتبط هم در محل مانور مستقر و مشغول عملیات هستند.
 
وی افزود: به علت واقع شدن ساوه بر روی منطقه گسل زلزله و شرایط خاص، این شهرستان برای برگزاری مانور در آن انتخاب شد.
 
مخلص الائمه ادامه داد: در صورتیکه در مرحله ارزیابی به تجهیزات دیگری نیاز داشته باشیم به دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ خواهد شد تا تجهیزات ارتقا یا تهیه شود.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها