با حضور وزیر امور خارجه؛

مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهدای دیپلمات در مزار شریف برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهدای دیپلمات در مزارشریف امروز با حضور امیرعبداللهیان، جمعی از معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه و خانواده شهدا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ - 13August 2023

مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای دیپلمات در مزار شریف با حضور امیرعبداللهیان +عکسبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالگرد شهدای دیپلمات ظهر امروز (یکشنبه) با حضور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، معاونان و مدیران کل این وزارتخانه و خانواده شهدا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این مراسم، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «ناصر کنعانی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور، «محمد فتحعلی» معاون امور مالی و «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل حضور داشتند.

یاد و خاطره هشت دیپلمات شهید سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف (محمدناصر ناصری، ناصر ریگی، نورالله نوروزی، مجید نوری‌نیارکی، حیدرعلی باقری، رشید پاریا‌فلاح، محمد‌علی قیاسی، کریم حیدریان) و همچنین «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گرامی داشته شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه (۱۷ مرداد) و همزمان با روز خبرنگار نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: وقتی در جریان حمله به سرکنسولگری کشورمان در مزارشریف، خون پاک هشت دیپلمات شهید و شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا با یکدیگر عجین شد، ارتباط واژه «همکار» میان خبرنگاران و دیپلمات‌ها جلوه حقیقی‌تری به خود گرفت.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: هر زمان که مذاکرات یا نشستی دیپلماتیک در جریان است، خبرنگاران پا به پای دیپلمات‌ها و البته با تحمل سختی‌های بیشتر هم‌قدم می‌شوند تا تلاش‌ها برای احقاق حقوق یک کشور و زنده نگهداشتن آرمان‌ها به فرجام رسد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالگرد حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف و شهادت هشت دیپلمات ایرانی و همچنین خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: یاد و خاطره شهیدان دیپلمات محمدناصر ناصری، ناصر ریگی، نورالله نوروزی، مجید نوری‌نیارکی، حیدرعلی باقری، رشید پاریا‌فلاح، محمد‌علی قیاسی، کریم حیدریان و شهید خبرنگار ایرنا محمود صارمی گرامی باد.

وزارت امور خارجه هم در سالگرد این رور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن واقعه تلخ و فراموش نشدنی مزارشریف، یاد و خاطره شهدای این حادثه تروریستی را گرامی داشت و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه‌ای قطعی تأکید کرد.

وزیر خارجه همچنین افزود: ۱۷‌مرداد ۱۳۷۷ طالبان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف حمله کرد و جنایت آفرید! در اولین دیدارم به آقای ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفتم که نسبت خود را با حادثه تلخ سرکنسولگری ایران در مزار شریف مشخص کنید. پاسخ داد: «هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم می‌کنیم». ‏ملت ایران این حادثه تلخ را از یاد نمی‌برد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار