رئیس مجلس شورای اسلامی:

تامین برنج، گندم و دارو در اولویت سازمان برنامه قرار گیرد

«قالیباف» گفت: بحث مربوط به برنج، گندم و دارو که از موضوعات معیشتی مردم است و موارد دیده شده در تبصره ۱۴ بودجه باید از اولویت‌های تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد.
کد خبر: ۶۱۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ - 15August 2023

تامین برنج، گندم و دارو در اولویت سازمان برنامه قرار گیردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه پیرامون تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون سال ۱۴۰۲ کل کشور، اظهار داشت: اولین توقع ما از سازمان برنامه و بودجه این است که مصوبه مجلس شورای اسلامی را که به قانون تبدیل شده است، اجرایی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه پس از فرازونشیب‌هایی که داشت و رفت‌وآمدهایی که بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت، به تصویب رسید و لذا اولویت اول ما اجرای قانون بودجه است. در انتهای خرداد و اوایل تیر دستگاه‌های دولتی به دنبال جداول بودجه بودند و می‌گفتند که جداول بودجه برای ما بارگذاری نشده است و ما از کجا باید بدانیم که در چه شرایطی هستیم، باید زودتر از این موعد جداول بودجه و توافق‌نامه‌ها منتشر می‌شد.

قالیباف اظهار داشت: اکنون که در دهه آخر مرداد هستیم، در تبصره ۱۹ و بندهای «د»، «ی» و «ه» موضوعات مهمی پیش‌بینی شده است؛ به‌عنوان مثال در بند «ی» این فرصت را فراهم کردیم که مدیریت مالی به صورت سامانه در بیاید و دستگاه‌ها با سامانه هوشمند در این حوزه گام بردارند. در صورت تحقق این موضوع دیگر شاهد اعداد متفاوت نبودیم و همه در سامانه یکپارچه بود. این موضوعات مشکلات مردم است که نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی شنیده و به دنبال رفع آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: امروز صبح نمایندگان استان‌های شمالی در بحث گندم، برنج و چای در این‌جا مطالبی داشتند و نسبت به واردات، خرید و واریز مبالغ اعتراض داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، تصریح کرد: در موضوع گندم رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۴ را ناتراز بسته است. من به شما می‌گویم که دولت در لایحه خود ۶۵۹ همت برای تبصره ۱۴ اختصاص داده بود و مجلس شورای اسلامی هم همین ۶۵۹ همت را برای شما تصویب کرد، بدون اینکه یک ریال در تبصره ۱۴ جابه‌جا شود؛ حال شما مجلس را محکوم می‌کنید و می‌گوئید مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۴ را ناتراز بسته است؟ این درست نیست.

قالیباف خطاب به منظور، ادامه داد: این حق دولت است که برای اصلاح بودجه لایحه دهد؛ اما بنده شخصاً شما را دعوت کردم و به شما به عنوان یک کارشناس گفتم اکنون وقت دادن اصلاحیه نیست، اجازه دهید برنامه هفتم تصویب شود. در برنامه تغییراتی ایجاد می‌شود که باید در بودجه اعمال شود و آنگاه اصلاحیه نیز صورت می‌گیرد. شما نیز گفتید پیشنهاد خوبی است اما بار دیگر لایحه ارائه کردید که در ماده یک آن از مجلس شورای اسلامی ۱۵ میلیارد یورو خواسته‌اید که در قالب تهاتر به همه سازمان‌ها هر طور که می‌خواهید اختصاص دهید، آیا مجلس شورای اسلامی می‌تواند این را تصویب کند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز برخی از نمایندگان گلایه دارند به خاطر این است که قانون به درستی اجرا نشده است. در تبصره ۱۸ موضوع اشتغال دیده شده است اما تنها دو همت منابع به این موضوع مهم اختصاص داده شده است. در حوزه تأمین دارو مشکلات جدی وجود دارد اما ما مطمئن هستیم که اگر این بودجه به درستی اجرا شود، می‌تواند جوابگوی این موضوعات اساسی باشد.

وی تاکید کرد: بحث مربوط به برنج، گندم و دارو که از موضوعات معیشتی مردم است و موارد دیده شده در تبصره ۱۴ بودجه باید از اولویت‌های تخصیص منابع باشد. همان میزان که پرداخت حقوق برای ما اولویت دارد، این موضوعات باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار