عملیات احداث تونل الماس در جاده اسالم- خلخال این هفته آغاز می‌شود

فرماندار خلخال از تجهیز کارگاه احداث تونل در جاده اسالم به خلخال خبر داد و گفت: این پروژه مهم جنوب استان طی هفته جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 16August 2023

عملیات احداث تونل الماس در جاده اسالم- خلخال این هفته آغاز می‌شود.به گزارش دفاع پرس از اردبیل، «سید جواد یحیی‌زاده» فرماندار خلخال امروز (چهارشنبه) از تجهیز کارگاه احداث تونل در جاده اسالم به خلخال خبر داد و اظهار داشت: با اجرا و بهره‌برداری از این تونل، ضمن کاهش فاصله ۹ کیلومتری از مسیر جاده خلخال به اسالم، تمامی خطرات مربوط به سفر‌های زمستانی و گرفتاری مسافرین در میان برف و یخ جاده از پیش روی رانندگان وسرنشینان خودرو‌های عبوری از این محور برداشته می‌شود.

فرماندار خلخال اضافه کرد: برای اجرای این تونل به طول دو هزار و ۶۸ متر که در ۴۸ ماه زمان کاری اجرا خواهد شد، ۹ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

یحیی زاده همچنین از آغاز عملیات بهسازی و بازسازی جاده خلخال به اسالم در دو حوزه استحفاظی استان‌های گیلان و اردبیل خبر داد و گفت: بهسازی ۱۲/۵ کیلومتر از طول این محور ارتباطی در دستور کار دو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو استان همسایه گیلان و اردبیل قرار گرفته است.

وی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال علاوه بر بهسازی آسفالت در داخل حوزه خود بهسازی و آسفالت پنج کیلومتر از طول مسیر راه در حوزه استان گیلان را اجرا خواهد کرد.

فرماندار خلخال خاطرنشان کرد: پروژه بهسازی و اصلاح راه ارتباطی خلخال به اسالم با جدیدترین روش تثبیت سیمان برای افزایش مقاومت جاده در مقابل فشار ترافیک و تردد خودرو‌های سنگین اجرا می‌شود و افزایش عرض جاده از ۶ متر فعلی به ۱۰ و نیم متر برای ارتقای سطح ایمنی جاده هم در اجرای این طرح پیش بینی شده است.

یحیی‌زاده همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه اصلی خلخال - کلور - درام هم گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی با تزریق ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی پروژه راه خلخال - منجیل شتاب خواهد گرفت.

جاده اسالم به خلخال که اصلی‌ترین مسیر ارتباطی جنوب استان اردبیل با استان گیلان به شمار می‌رود، این جاده به واسطه طبیعت محسور کننده در سال‌های اخیر مورد استقبال بالای گردشگران قرار گرفته است وهمه ساله تعداد زیادی از گردشگران این جاده زیبا عبور می‌کنند.

با این حال شرایط اسالم به خلخال هم از نظر آسفالت و هم از نظر تجهیزات ایمنی مطلوب نیست و نیازمند توجه مسئولین ذیربط است. در محدوده احداث تونل وزش باد و برف و کولاک باعث می‌شود در فصل‌های سرد سال تردد به سختی و با کمک راهداران امکان پذیر باشد.

احداث تونل در این مسیر ضمن ارتقای قابل توجه ایمنی تردد از این جاده باعث می‌شود بخش زیادی از ظرفیت لجستیک و انسانی راهداری مستقر در جاده آزاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها