اربعین، جلوه قوت و قدرت جبهه مقاومت اسلامی است

رهبری می‌فرمایند: یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است. راهپیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه مقاومت اسلامی است.
کد خبر: ۶۱۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 16August 2023

اربعین، جلوه قوت و قدرت جبهه مقاومت اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عاشورا دو قهرمان دارد؛ امام حسین (ع) و حضرت زینب (س). اگر حماسه عاشورا توسط سیدالشهدا (ع) رخ داد، رسالت تبلیغ این حماسه عظیم را هم حضرت زینب (س) به دوش گرفت و آن وظیفه خطیر و مهم را به نحو احسن ادا کرد. در کتاب خواندنی و مهم «جاذبه‌های حسینی» رهبری معظم در گفتار‌هایی به سیره حضرت زینب (س) و عظمت ماجرای اربعین پرداخته است که در ادامه بخشی از این کتاب را با موضوع الگو بودن حضرت زینب (س) برای زنان خواهیم خواند.

اربعین قدرت جهان اسلام است

یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است؛ «وَاَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة». راهپیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه مقاومت اسلامی است که این جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. از روز اوّل هم که اربعینی به وجود آمد، اهمّیّت اوّلین اربعین به همین اندازه بود. اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین بنا بر یک روایت روزی است که اهل‌بیت (ع) برگشتند به کربلا این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود.

فریاد‌های زینب کبری (س) رسانه حق بود

رسانه حقیقی یعنی فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد؛ در کجا؟ در کوفه، در شام، در آنجایی که ظلمات محض بود؛ این‌ها بزرگ‌ترین رسانه بود. همین‌ها بود که عاشورا را نگه داشت، همین‌ها بود که عاشورا را به امروز رساند. تاریخ و ریشه این روز اربعین و ماجرای اربعین این است. آن روز اهل‌بیت (علیهم السّلام) طوفانی به پا کردند با این حرکت چهل‌روزه؛ یک طوفان به پا شد در آن اختناق عجیب. در آن روزگار، اختناق این قدر است که دور‌وبر امام حسین (ع)، فرزند پیغمبر، نوه پیغمبر، جگرگوشه زهرای اطهر، ۷۲ نفر بیشتر باقی نمی‌مانند. در یک چنین روزگاری، ماجرای توّابین را در کوفه به وجود آورد، مدینه را منقلب کرد، شام را منقلب کرد، به طوری که رژیم سفیانی برافتاد؛ این حرکت عظیم اربعینیِ زینب کبریٰ و اهل بیت (علیهم السّلام) بود.

اربعین رسانه بی‌همتای جریان اسلامی است

امروز هم همین اتّفاق دارد در دنیا می‌افتد. امروز هم در دنیای پیچیده پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور بلکه از کشور‌های مختلف، و نه فقط از یک فرقه اسلامی [بلکه]فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است «الحسین یجمعنا»، حقیقتاً این جور است؛ حسین اجتماع عظیمی را درست می‌کند.

این دل‌ها با هزاران گام در راه است، همه حرکت می‌کنند، همه راه می‌افتند به سمت آن معدن و سرچشمه معنویّت و آزادگی، و این را به رخ دنیای مادّیِ امروز می‌کشند؛ و این ان‌شاء‌الله روز‌به‌روز بایستی حرکت بیشتری بکند و گسترش بیشتری پیدا کند، و البتّه عمق بیشتری هم پیدا کند. خوشبختانه امروز کار‌هایی که ما داریم و مجالس عزاداریِ ما برای امام حسین (ع) از لحاظ معنویّت، از لحاظ گسترش فکر و پراکندن معارف اسلامی، عمق بیشتری دارد از پنجاه سال قبل مثلاً یا چهل سال قبل. قضیّه اربعین هم همین جور است؛ روزبه‌روز ان‌شاء‌الله بایستی عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم بایستی در این زمینه‌ها فکر کنند، کار کنند و ان‌شاء‌الله تلاش کنند. (۱۳۹۸/۰۷/۲۱)

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار