نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مسجد یکی از مراکز اصلی ارتقای دینی خانواده‌ها است

«مطیعی» گفت: مسجد تراز مسجدی است که محل خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی باشد.
کد خبر: ۶۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 17August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان،حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره اسوه به میزبانی سپاه ناحیه سمنان ضمن اشاره به جایگاه مساجد، اظهار داشت: اگر مسجد را به خواندن نماز خلاصه کنیم به آن خیانت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی مساجد به «مساجد سکولار» تبدیل شده‌اند، افزود: در برخی کلانشهرها مساجدی وجود دارند که درب آنها فقط هنگام نماز باز است و پس از آن بسته می‌شود و عصرها نیز به صورت نوبتی به برگزاری مجالس ختم و ترحیم اختصاص می‌یابند.

امام جمعه سمنان گفت: در برخی مساجد نه کار سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد و نه کار فرهنگی و اقتصادی، در حالی که هدف از تأسیس مسجد صرفاً امور عبادی و معنوی نیست لیکن مسجد تراز و شایسته تجلیل، مسجدی است که در کنار توجه به مسائل فردی، در امور اجتماعی نیز نقش آفرین باشد.

مطیعی با بیان اینکه مسجد تراز مسجدی است که محل خودسازی، خانواده سازی، جامعه سازی، دولت سازی و تمدن سازی باشد، ابراز کرد: مسجد یکی از مراکز اصلی ارتقای دینی خانواده‌ها است و برای مثال مساجد کشورمان در زمان کرونا به محلی برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان تبدیل شد و کارکرد اجتماعی خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مشکلات محلات یکی از مأموریت‌های دست‌اندرکاران مساجد است، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش محوری خود را پیدا کردند و به مأموریت اصلی خود نزدیک شدند لذا مسجدی که ثمرات آن در جامعه دیده نشود و تعداد اندکی از افراد در آن حاضر شوند مسجد تراز انقلاب اسلامی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار