پاسخ شهید مطهری به سؤال «چرا به زیارت برویم؟»+ فیلم

فیلمی از سخنان شهید مرتضی مطهری در پاسخ به این سؤال که چرا به زیارت برویم، منتشر شد.
کد خبر: ۶۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰ - 27August 2023

به گزارش فضای مجازی دفاع‌پرس، فیلمی از سخنان شهید مرتضی مطهری در پاسخ به این سؤال که چرا به زیارت برویم، گفت:
این حرف‌هایی که دیگران می‌گویند راجع به اینکه: «چرا ما به زیارت حج، مدینه، کربلا و نجف برویم و پول‌های خودمان را به جیب مردم خارجی بریزیم؟

چرا ما به عراق برویم و زیارت کنیم؟ همان پولی که می‌خواهی آنجا بدهی را اینجا خرج کن.»

این خیال می‌کند که آدم می‌خواهد پول خرج کند که از پول خرج کردن، ثواب ببرد. می‌گوید: «آن ثوابی که می‌خواهی از آن زیارت ببری، بیا اینجا ثواب ببر؛ برای مثال یک بیمارستان بساز، همین ثواب را به تو می‌دهند.»

صحبت ثواب نیست؛ بلکه صحبت بالاتر از ثواب است. می‌گوید: برو مکه زنده شو، برو زیارت قبر رسول اکرم (ص) بکن و نیرو بگیر. محبت پیدا کن. برو با حسین بن علی (ع) معاشقه کن و روحت را زنده کن. برو با علی بن ابیطالب (ع) معاشقه کن و روحت را زنده کن. آن وقت با روح زنده به ایران بیا.

زمانی که با روح زنده آمدی، آن وقت بیمارستان هم می‎سازی، حسینیه هم می‌سازی، پل هم می‌سازی، مدرسه هم می‌سازی و هزار کار خیر هم می‌کنی.

چرا کسانی که مکه، کربلا، مشهد نمی‌روند از این کار‌های خیر انجام نمی‌دهند؟ چرا کسانی که پول‌هایشان را در پاریس، لندن، سوئیس، سوئد، آمریکا و ... مصرف می‌کنند، از این کار‌ها نمی‌کنند؟ برای اینکه او می‌رود در آنجا روحش را پلید و آلوده می‌کند و به‌عنوان یک آدم مادی به اینجا برمی‌گردد. بیمار بمیرد، به من ربطی ندارد، بچه بی‌مدرسه است، به من ربطی ندارد...، ولی این می‌رود، انسان می‌شود و برمی‌گردد، می‌رود، عشق پیدا می‌کند و برمی‌گردد، می‌رود، محبت پیدا می‌کند و برمی‌گردد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار