خدمت رسانی خادمین شهدا هرمزگان به زائران حرم امامین عسکریین (ع)

اربعین حسینی نزدیک است و میلیون‌ها زائرعاشق امام حسین (ع) و اهل بیت از سراسر دنیا خود را مهیای حضور در مراسم اربعین حسینی می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 25August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، جمع زیادی از زائرانی که خود را در کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی می رسانند با سفر به سامرا، حرم امامین عسکریین(ع) را زیارت می‌کنند.

حرم عَسْکَریَین یا حرم امامین عسکریین آرامگاه امام هادی(ع) و فرزندش امام حسن عسکری(ع) و زادگاه امام عصر(عج) است.

این آرامگاه از مهمترین زیارتگاه‌های شیعیان در کشور عراق به شمار می‌آید.

خادمان افتخاری حرم عسکریین(ع) تمام مناسبت ها و زیارت های میلیونی را پوشش داده و به زائران حرم مطهرخدمات مختلف ارائه می دهند.

«اسماعیل پشت کوهی»جانشین کمیته خادم الشهدا استان هرمزگان و مسئول اعزام به سامرا، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار و به صورت گسترده 50 نفرازاعضای کمیته خادمین شهدای استان به عنوان خادم برای خدمت رسانی به زائران حرم امامین عسکریین( ع) به کشورعراق اعزام می شوند.

وی افزود:خادمین استان از 12 شهریور به مدت یک هفته در حرم امامین عسکریین(ع) در قسمت های مختلف بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) به زوار اربعین خدمت رسانی می کنند.

پشتکوهی عنوان کرد: خدمت به عتبات مقدس اهل بیت و زائران این عتبات توفیقی بزرگ است. خدمت به عتبات و زائران باید برای خدای متعال باشد.

 زائران در مسیر زیارت امامان مدفون در سامرا به زیارت امامزاده سیدمحمد فرزند امام هادی(ع) در شهر «بلد» مشرف می شوند که در آنجا نیز موکب هایی برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

شهر مقدس سامرا در فاصله ۲۲۰ کیلومتری کربلای معلی و ۲۸۷ کیلومتری نجف اشرف قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار