با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در آذربایجان شرقی؛

سامانه جدید سازمان انرژی اتمی رونمایی می‌شود

سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز» با حضور اسلامی در تبریز رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ - 29August 2023

رونمایی از سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز»به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، همزمان با ششمین روز از هفته دولت امروز سه‌شنبه (۷ شهریور) «محمد اسلامی» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به‌منظور رونمایی از سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز» و نیز بهره‌برداری از فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.

در این مراسم رونمایی سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای و نیز مسئولان استانی و محلی، آیین رونمایی و بهره‌برداری از سامانه پرتودهی «خودحفاظ گامای دوجداره با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز» در شهرستان بناب حضور دارند.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه این سفر در آیین بهره‌برداری از فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی آب شرب تبریز و خط انتقال ۸ کیلومتری آن، با هدف افزایش پایداری و تاب‌آوری شبکه آب این شهر حضور خواهد یافت.

روز ۵ شهریور نیز از جدیدترین دستاورد سازمان انرژی اتمی، «رادیونوکلئید سزیم ـ ۱۳۷» با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نمایشگاه «روایت خدمت» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار