مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۴۵/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس سازمان انرژی اتمی: رشد چشمگیر صنعت هسته‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی/ نیروگاه «کارون» به زودی در استان خوزستان احداث می‌شود

اسلامی گفت: پیشرفت‌های شگرف صنعت هسته‌ای در دهه ۸۰ همگی حاصل تلاش و رشادت‌های دانشمندان ایرانی است و در واقع توانمندی امروز صنعت هسته‌ای محصول سرمایه‌گذاری‌های جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۶۳۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴ - 25November 2023

رئیس سازمان انرژی اتمی: پیشرفت امروز صنعت هسته‌ای محصول رشادت‌های دانشمندان ایرانی است/ روایتگری‌هایی که از پیش انقلاب صورت می‌گیرد با هدف سیاه‌نمایی است«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به هدف‌گذاری در صنعت هسته‌ای برای تولید برق ۲۰ هزار مگاواتی اظهار داشت: این هدف‌گذاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبات مجلس شورای اسلامی است و بر همین اساس نیز باید بتوانیم به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برسیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا یکی از مناطقی که در آن باید نیروگاه هسته‌ای ایجاد شود، استان خوزستان است، نیروگاهی که در این منطقه قرار است عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شود به نیروگاه کارون موسوم است که مطالعات آن مربوط به پیش از انقلاب است، اما بنا به دلایلی تا به امروز ساخته نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص خودکفایی و مستقل بودن توانمندی هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: روایتگری‌هایی که پیش از انقلاب انجام می‌شود با هدف سیاه‌نمایی و ضعیف نشان دادن توان دانشمندان کشورمان در سال‌های بعد از انقلاب است، غایت اهداف کسانی که این مباحث را طرح می‌کنند ناامیدی مردم است.

وی افزود: صنعت هسته‌ای ما بعد از انقلاب تماما رشد کرده است و آنچه در پیش از انقلاب مطالعه شده بود احداث نیروگاه‌های اتمی و رآکتور تحقیقاتی ۵ مگاواتی بود که هم اکنون هم سازمان انرژی اتمی از آن استفاده می‌کند.

اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب غربی‌ها و بالاخص آمریکایی‌ها این رآکتور را تحریم کردند و به آن سوخت ندادند تا ایران نتواند به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد، اما پیشرفت‌های شگرف که در دهه هشتاد داشتیم همگی حاصل تلاش و رشادت‌های دانشمندان خودمان است و در واقع توانمندی امروز صنعت هسته‌ای محصول سرمایه گذاری‌های جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار