نماینده مجلس شورای اسلامی:

رفت و آمد در مرز‌های اصلی تردد زوار اربعین روان است

حیدری گفت: رفت و آمد از مرز خسروی بسیار روان است و استقبال مردمی از راهپیمایی اربعین بسیار پرشورتر از سال‌های گذشته است.
کد خبر: ۶۱۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ - 31August 2023

رفت و آمد در مرز‌های اصلی تردد زوار اربعین روان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» نماینده قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: براساس آخرین بازدیدی که داشتم رفت و آمد در مرز خسروی بسیار روان است. مسئولان در نقاط مختلف مرز مستقر بوده و تعداد موکب‌ها هم بیشتر شده است. استقبال مردمی هم نسبت به قبل پرشورتر است.

وی ادامه داد: مردم اهل سنت و شیعه بر سر پل ذهاب و قصرشیرین باهم و در کنار هم پذیرای زائران هستند.

حیدری با بیان این‌که ترافیک در مسیر‌های منتهی به مرز خسروی روان است، تصریح کرد: خدمات ارائه شده به زوار مناسب بوده و تدارکات کافی از طرف عراقی‌ها انجام شده است. وقتی زوار وارد خاک عراق از مرز خسروی می‌شوند حتی ۱۰ دقیقه هم معطل نشده و بلافاصله با ماشین به ترمینال عراق منتقل می‌شوند. ماشین به تعداد کافی وجود دارد.

رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تردد زوار اربعین از مرز‌های باشماق و تمرچین در آذربایجان غربی و کردستان نیز صورت می‌گیرد، گفت: تردد زوار از مرز‌های شمال غرب و کردستان و آذربایجان غربی هم به خوبی انجام می‌شود قبلا ترافیکی در مرز خسروی و مهران وجود داشت که اکنون کمتر شده است. از طرف اقلیم کردستان به سمت عتبات عالیات رفته، مرز دیگر هم خسروی در استان کرمانشاه و مهران در استان ایلام و شلمچه و چزابه در خوزستان است. در همه مرز‌ها ترافیک روان بوده و خدمات در داخل خاک عراق هم به خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که بعضا در یک روز بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار زوار از مرز تردد دارند، اظهار کرد: ممکن است با این حجم از تردد مشکلاتی هم به وجود آید، اما آنقدر خدمات و امکانات فراهم است که زوار رفت و آمد روانی دارند و خدمات به خوبی و ۲۴ ساعته داده می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسئولان مرزی، گمرک، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و ستاد عتبات عالیات و در استان‌ها مسئولان استانی و شهرستانی به زوار خدمات می‌دهند، تصریح کرد: بسیاری از موکب‌ها هم به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می‌پردازند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار