با حضور معاون اول رئیس جمهور و همتای عراقی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی خط راه‌آهن شلمچه_بصره/ سفرهای زیارتی تسهیل می‌شود

مخبر گفت: امیدواریم خط راه‌آهن شلمچه_بصره پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه‌ای داشته باشد.
کد خبر: ۶۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ - 02September 2023

آغاز عملیات اجرایی خط شلمچه_بصره/ سفرهای زیارتی تسهیل می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌ جمهوری برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه_بصره با حضور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه‌های مرزی عازم استان خوزستان شد.

مخبر پیش از عزیمت به این سفر یک روزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می‌تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشورهای منطقه منشأ خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند.

مخبر افزود: همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار