معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:

ملتی که در آن فرهنگ مقاومت و شهادت جاری باشد سربلند است

سردار «معروفی» گفت: ملتی که در آن فرهنگ جهاد مقاومت و شهادت ساری و جاری باشد با عزت، عظمت و سربلند خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ - 03September 2023

مراسم یادواره شهدا مراسم ختم نیست، این اجلاسیه‌ها راهواره هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین امروز (یکشنبه) در مراسم یادواره سردار بسیجی شهید «محمدامین احمدی» فرمانده پیشمرگان کرد عشایر منگور «شهید شاخص بسیج عشایری» و سرداران شهید «ناصر کاظمی» و «محمود کاوه» که در شهرستان مهاباد برگزار شد اظهار داشت: عقبه مردمان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد اعم از شیعه و سنی چه در دوران انقلاب و چه قبل از آن عقبه‌ای شرافتمندانه و با عزت است.

وی گفت: این استان یکی از مناطقی است که از آغاز دفاع مقدس تا کنون جهاد در آن ادامه دارد و شهدای گرانقدر بسیاری نیز همچنان در این استان در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شوند.

سردار معروفی این عقبه پر افتخار را جز ارزشمندترین دستاورد‌های مردمان این استان عنوان کرد و افزود: دشمن وقتی این عقبه و آمادگی را می‌بیند دیگر جرات هیچ جسارتی را ندارد و می‌داند آنجایی که کوچکترین جسارتی بکند تبدیل به گورستان ابدیش خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدا مراسم ختم نیست این اجلاسیه‌ها راهواره هستند تا بتوانیم با سبک زندگی و سیره شهدا آشنا و در مسیر آن‌ها قدم بر داریم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شهید احمدی و همه شهدای عشایر و دیگر شهیدان متعلق به یک طایفه خاص یا منطقه نیستند بلکه متعلق به ملت ایران، انقلاب و اسلام عزیز هستند.

وی شهدا را محور حقیقی وحدت دانست و افزود: هیچ کس به شهید نگاه سیاسی، قومی و مذهبی ندارد، نگاه به شهادت بر اساس قوانین اصول دین است.

سردار معروفی اظهار داشت: شهدا برای بقای دین خدا، تمامیت ارضی کشور، دفاع از اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و عزت، اقتدار و قدرت بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه ما باید فردای قیامت پاسخگوی ایثار و خون شهیدان باشیم گفت: ملتی که در آن فرهنگ جهاد مقاومت و شهادت ساری و جاری باشد با عزت، عظمت و سربلند خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز وجه متمایز ما با همه دنیا در مبارزه با استکبار و همه ظالمین دنیا و دفاع از مظلومین جهان است و راس حکومت اسلامی ما رهبر، ولی و حجت خدا و فقیه جامع الشرایطی قرار گرفته که جهان اسلام به آن افتخار می‌کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی این سردار رشید اسلام را محصول این انقلاب عنوان کرد و گفت: ما امروز باید به دنبال تکثیر اندیشه حاج قاسم باشیم.

رونمایی از کتاب مهاباد سرزمین مکریان و مستند شهید «محمدامین احمدی» از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار