فرمانده سپاه اراک خبر داد؛

آمادگی تبدیل پایگاه‌های بسیج روستایی اراک به مهد قرآن

سرهنگ مهجوری ضمن دعوت از جامعه قرآنی و اساتید جهت آموزش کودکان و نوجوانان روستایی گفت: آمادگی واگذاری پایگاه‌های بسیج روستایی که به مساجد منتقل شده و در حال حضر خالی هستند جهت راه‌اندازی مهد قرآن وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ - 05September 2023
آمادگی تبدیل پایگاه‌های بسیج روستایی اراک به مهد قرآنبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری»، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک، انس عمومی جامعه با قرآن را اولویت برنامه‌های قرآنی سپاه و بسیج بیان کرد و گفت: رونق آموزش‌های عمومی قرآن در جامعه اهم برنامه‌هاست، چراکه از این طریق علاوه بر آموزش، می‌توان شور و نشاط قرآنی را بین آحاد مختلف مردم ایجاد کرد. شناسایی و تربیت استعدادهای مردمی از دیگر اهدافی است که با مردمی کردن فعالیت‌ها به‌ویژه مسابقات دنبال می‌شود.
 
وی با اشاره به فعالیت مهدهای قرآنی در حوزه‌های بسیج استان مرکزی اضافه کرد: اکثر حوزه‌های بسیج استان دارای مهدهای قرآنی هستند و اگر هر حوزه‌ای در اراک و استان مهد قرآن راه‌اندازی کند از آن حمایت می‌شود. آمادگی واگذاری پایگاه‌های بسیج روستایی که به مساجد منتقل شده و در حال حضر خالی هستند جهت راه‌اندازی مهد قرآن یا تبدیل شدن آن به مکانی برای فعالیت قرآنی وجود دارد.
 
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک ادامه داد: مساجد محور فعالیت‌های بسیج هستند، اگر فردی قصد احداث مهد قرآنی در روستاهای دارای ظرفیت و یا برگزاری کلاس قرآنی داشته باشد می‌توانیم این پایگاه‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار دهیم. در کنار این واگذاری اگر روستایی نیاز به مهد قرآنی به‌دلیل داشتن خانه قرآنی ندارد، می‌توان این مراکز را به کارهای عام‌المنفعه همچون خانه عالم، مؤسسات خیریه و درمانگاه‌های موقت اختصاص داد.
 
مهجوری از فعالیت گروه‌های جهادی قرآنی در اراک خبر داد و افزود: حداقل پنج گروه جهادی قرآنی در کنار گروه‌های جهادی حضور دارند که در کنار ساخت‌وساز و عمران فعالان قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها وظیفه آموزش کودکان، نوجوانان و بانوان را برعهده دارند. از فعالان و اساتید قرآن دعوت می‌کنم در صورت تمایل به کارهای جهادی با بسیج جهت آموزش کودکان و نوجوانان محروم از آموزش تخصصی همکاری لازم را داشته باشند. تجربه ثابت کرده است اگر محفلی خوب در این مناطق برگزار شود دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها جذب می‌شوند.
 
فرمانده سپاه اراک همچنین ضرورت برگزاری مسابقات قرآن ویژه بسیجیان را مهم ارزیابی کرد و افزود: امسال این مسابقات با شور و تعداد بسیاری از بسیجیان برگزار شد. رویکرد مسابقات قرآن بسیج امسال به سمت و سوی مردمی بودن تغییر کرده است و افرادی که در بسیج سابقه فعالیتی نیز ندارند می‌توانستند ثبت‌نام کنند.
 
وی برگزاری مسابقات در قالب‌های گروهی و خانوادگی در کنار بخش فردی را یکی از امتیازات برشمرد و اضافه کرد: ورود خانواده‌ها در حوزه فعالیت‌ها با محوریت کلام وحی برای ما بسیار حائز اهمیت است، چراکه حضور والدین در کنار فرزندان به رشد و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه کمک می‌کند. مسابقات قرآن بسیج دارای پیوست فرهنگی خانوادگی است و این امر باید در سایر رویدادها نیز تسری پیدا کند.
 
مهجوری با بیان اینکه مسابقات در بخش خانوادگی در قالب‌های مختلف متناسب با سن فرزندان در نظر گرفته شده است تا افراد بدون کمترین سختی موفق به حضور شوند، گفت: هدف ما فقط حضور خانواده‌ها در این عرصه است و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از آنان دعوت به حضور شود. وقتی میدان مسابقات، میدان سختی برای حضور نباشد، قطعاً می‌توان با ایجاد انگیزه برای سال‌های آینده مسابقات ویژه خانواده‌ها را بهتر و تخصصی‌تر برگزار کرد.
 
انتهای پیام
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار