معرفی کتاب؛

«خاطره در خاطره»

کتاب «خاطره در خاطره» با مصاحبه و تدوین «احمد واثق» مروری بر خاطرات شهدای «روستای عموقین» در استان اردبیل به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۶۱۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶ - 16September 2023

«خاطره در خاطره»/// عکس نمایه کشیده شده است/ پارگراف‌ها باد با فاصله باشد.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «خاطره در خاطره» با مصاحبه و تدوین احمد واثق مروری بر خاطرات شهدای «روستای عموقین» در استان اردبیل به رشته تحریر در آمده این کتاب در ۱۵۲ صفحه و تیراژ هزار جلد توسط انتشارات «صریر» منتشر شده است.

کتاب «خاطره در خاطره» ضمن مرور خاطرات شهدای روستای عموقین در استان اردبیل به خصوصیات اخلاقی و ولایتمداری این شهدا پرداخته و شهدا را به عنوان الگوی مقاومت و ایثارو فداکاری معرفی می‌کند.

بخشی از کتاب:

با گذشت زمان درد دوری نادر برای نرگس بیشتر و بیشتر می‌شد طوری که از فامیل و همسایه‌ها فاصله گرفت و بعد از فراغت از کار منزل، ساعت‌ها روی سجاده می‌نشست و ذکر می‌گفت و از خدای خود آرامش و صبر طلب می‌کرد و می‌خواست در امتحانش سربلند باشد.

جنگ در سال ۱۳۶۷ پایان یافت ولی خبری از نادر نشد. خانواده اش چشم به راه بودند و احتمال می‌دادند که او اسیر شده باشد. هر وقت آزاده‌ای به اردبیل می‌آمد آن‌ها عکس نادر را برداشته و برای گرفتن خبری راهی می‌شدند، اما خبری نبود که نبود.

بالاخره در سال ۱۳۷۲ نذر و دعای بی وقفه مادرش مستجاب شد و از بنیاد شهید خبر دادند پیکر نادر در تفحص منطقه پیدا شد.

نرگس خانم تا این خبر را شنید در سجاده افتاد و امن یجیب مستر اذا دعا و یکشف السوء را بار‌ها زمزمه کرد و بلند شد و گفت: اگرچه این خبر دوباره غم را برای ما با خود آورد، اما باید خدا را شاکر باشیم که پیکر نادر را برای ما هدیه فرستاد تا دیگر چشم به راه نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها