عزاداری ۲۸ صفر با حضور پرشور مردم خلخال برگزار شد

به‌مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت سومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های عزاداری این روز با حضور پرشور و گسترده مردم در جای جای شهرستان خلخال برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ - 14September 2023

عزاداری ۲۸ صفر با حضور پرشور مردم خلخال برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل  امروز (پنج شنبه) مردم خلخال با حضور و مشارکت نیروهای نظامی، انتظامی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خلخال از مقابل ستاد قرارگاه فرماندهی انتظامی این شهر به حرکت درآمده و در سطح خیابان‌های شهر به عزاداری پرداخته و سالروز ۲۸ صفر را گرامی داشتند.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت دومین امام شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) مردم خلخال با برپایی دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیر زنی در سطح شهر خلخال آیین‌های عزاداری برگزار کردند.

به‌همین مناسبت دسته‌های عزادار حسینی خلخال در خیابان‌های این شهر به حرکت درآمده و عزاداران سیاهپوش با برگزاری آیین‌های عزاداری سالروز ۲۸ صفر را گرامی داشتند.

امروز علاوه بر دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی آیین‌های عزاداری سالروز ۲۸ صفر در داخل مساجد ۳۵گانه شهر خلخال و همچنین مساجد روستاهای تابعه شهرستان و با حضور پرشور مردم سیاه‌پوش و عزادار خلخال برگزار شد.

امروز همچنین مراسم پرفیض زیارت از بعید پیامبر اعظم (ص) پیش از ظهر امروز با حضور صدها نفر از شیفتگان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در محل حسینیه شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

بازار احسان ، نذری و توزیع غذای گرم و سرد در بین نیازمندان مردم خلخال نیز داغ و هر کس به طریقی با توجه به وسع مالی خود با توزیع نذورات در بین عزاداران و مردم خود را در آیین‌های عزاداری سالروز ۲۸ صفر شریک می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها