استاندار خراسان جنوبی:

دفاع مقدس عامل ظهور و بروز توانایی‌های ملت ایران شد

«قناعت» گفت: دفاع مقدس باعث شد که ملت ایران عظمت و توانایی‌های خود را کشف کند و به این باور برسد که با اتکا به آموزه‌های اسلام، ظرفیت‌های داخلی، وحدت و یکپارچگی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.
کد خبر: ۶۱۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ - 22September 2023

نابودی انقلاب اسلامی مهم‌ترین هدف استکبار از جنگ بود/ «مردمی بودن»؛ مهم‌ترین خصوصیت دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (جمعه) در مراسم رژه نیروهای مسلح استان به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه عراق جنگ تمام‌عیار کلاسیک مدرن را علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران شروع کرد، اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس حدود ۵۶ عملیات بزرگ و کوچک انجام شد.

وی ادامه داد: دشمنان از تحمیل این جنگ سه هدف اصلی را دنبال می‌کردند که اولین هدفشان نابودی انقلاب و دومین هدفشان  براندازی نظام جمهوری اسلامی بود. سومین هدف آن ها هم تمامیت ارضی و تسخیر ایران به دست صدام بود.

استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: هدف سوم جزو اهدافی بود که صدام به خاطر عقده‌های کشورگشایی دنبال می‌کرد؛ به‌خصوص خوزستان که غنی از منابع نفتی است؛ اما در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران هم به دست دشمن نیفتاد.

قناعت خاطرنشان کرد: دفاع هشت ساله رزمندگان ایران در برابر ارتش بعثی عراق به دلیل خصوصیات ویژه، خاص و منحصر به فرد نه‌تنها از قداست، نورانیت و معنویت برخوردار است، بلکه نام و عنوانی جز دفاع مقدس زیبنده آن نیست؛ زیرا دفاع مقدس یک فرهنگ و مکتب جهادی بوده که درس‌آموز و فراتر از زمان و مکانی محسوب می‌شود که در آن زمان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس باعث شد که ملت ایران عظمت و توانایی‌های خود را کشف کند و به این باور برسد که با اتکا به آموزه‌های اسلام، ظرفیت‌های داخلی، وحدت و یکپارچگی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این جنگ نابرابر نشان داد که رمز پیروزی ملت ایران، نصرت الهی و امداد غیبی است؛ در حالی که همه کشورها حضور در جنگ را برای مردم خود اجباری کردند، اما دفاع مقدس اجباری نبود، بلکه از همه قشر فقط با پیام و سخنان پیر جماران تا مرز شهادت پیش رفتند.

قناعت مردمی بودن را یکی از خصوصیات دفاع مقدس ذکر کرد و با تأکید بر اینکه زمانی که ارتش انسجام لازم را نداشت، بسیج شکل گرفت و جانانه در میدان حاضر شد، تبیین کرد: دستاورد دیگر دفاع مقدس این بود که دشمن، ما را شناخت و دستاوردهای دفاعی و نظامی امروز ما نیز باعث شده که کشور از تهاجم‌های نظامی احتمالی محفوظ بماند؛ از طرفی دفاع مقدس مرزهای فکری و معنوی انقلاب اسلامی را گسترش داد.

وی سپس به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: ایشان در این مجمع گفت که «دنیا در مسیر نظم جهانی جدید است و قدرت‌های کهنه، گذشته هستند و ما آینده‌ایم» لذا نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده و در یک کلام، پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتشار سخنرانی رهبران جهان در روزهای گذشته نشان می‌دهد در میان همه آن‌ها سخنرانی رئیس‌جمهور ایران بیشترین بازدید را در کانال سازمان ملل داشته است، افزود: حضور در سخنرانی رئیس‌جمهور ایران بیش از دو برابر حضور در سخنرانی رؤسای جمهوری آمریکا و اوکراین بوده است.

قناعت با تأکید بر اینکه اگر با تفکر دوران مقدس پیش برویم، عدالت جاری خواهد شد و با مقاومت و ایثارگی می‌توان زمینه ظهور را آماده کرد، خاطرنشان کرد: دنیا منتظر منجی است و عدالت جاری خواهد شد. نیروهای مسلح ایران و ملت عزیز ما بیش از چهار دهه در حال مقاومت و ایثارگری هستند و زمینه ظهور را برای منجی عالم بشریت آماده خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار