زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خاش نواخته شد

زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان خاش به صدا درآمد.
کد خبر: ۶۱۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ - 23September 2023

زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خاش نواخته شدبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، همزمان با سراسر کشور، صبح امروز با حضور امام جمعه خاش، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان، آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ «مهر و مقاومت» گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه پسرانه شاهد معماران دادگر شهر خاش برگزار شد.

حجت الاسلام «غلامرضا دهقان» امام جمعه خاش با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس افزود: هرساله آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس تقارن دارد، همانطور که در عرصه دفاع مقدس و جبهه نظامی بر دشمنان پیروز شدیم باید با اتکاء بر توان داخلی در همه ی عرصه ها پیروز وسربلند شویم.

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه مسئولیت تربیت نسل آینده کشور بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: باید تلاش کرد تا با هدایت صحیح آنان و تقویت ارزش های دینی به اهداف مورد نظر کشور دست یابیم.

«صاحب گل صالحی» فرماندار شهرستان خاش در ادامه مراسم اظهار کرد: در شرايطي که دشمن در جريان جنگ نرم تمامي تلاش خود را براي ضربه زدن به فرهنگ جهاد و شهادت به كار مي گيرد دانش آموزان بايد با الگو گرفتن از واقعه عاشورا و فرهنگ عاشورايي در مسير مكتب سيد الشهداء (ع) قدم مي بردارند.

صالحی با بیان اينکه گسترش و توسعه عدالت آموزشي از اهداف انقلاب اسلامي است تصريح کرد: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي امروز امكانات و فضاهاي آموزشي مناسبي در اقصي نقاط كشور براي رشد و شكوفايي نسل جوان فراهم شده است.

وی با اشاره به این مطلب که آينده سازان و مديران آينده کشور دانش آموزان امروز هستند گفت: درراستاي تحقق عدالت آموزشي تلاش شده امكانات و خدمات آموزشي در تمامي مدارس روستايي و شهري شهرستان به صورت يكسان ارائه مي شود.

فرماندار خاش با بیان اينکه در تمام عرصه هاي انقلاب اسلامي جوانان و نوجوانان حضور پر رنگي داشته اند افزود: دانش‌آموزان بسياري با شجاعت و بصيرت در دفاع مقدس حماسه افريدند و نام دانش‌آموزان شهيد در برگ برگ کتاب افتخارات انقلاب اسلامي مي‌درخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار