در کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی APA مطرح شد؛

رئیس گروه پارلمان ایران در APA: ضرورت توجه به گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با بهره‌گیری از نخبگان دینی و فرهنگی در آسیا

زاهدی بر ضرورت گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با بهره‌گیری از نخبگان دینی و فرهنگی تاکید و درخواست کرد: این موضوع به عنوان راهکار عملی برون رفت از چالش‌ها و دستیابی به همگرایی و توسعه در سطح قاره آسیا، مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ - 23September 2023
رئیس گروه پارلمان ایران در APA: ضرورت توجه به گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با بهره‌گیری از نخبگان دینی و فرهنگی در آسیابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدمهدی زاهدی» رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA)، که در باکو در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
زاهدی رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در سخنان خود اظهار داشت: ما نمایندگان مجالس کشور‌های آسیایی باید از فرصت همکاری در این مجمع استفاده کرده و با تقویت مشارکت میان کشور‌های عضو، گام‌های مستحکمی را در جهت منافع کشور‌های آسیایی برداریم.
 
رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، با اشاره به اقدامات توهین آمیز به قرآن کریم، تصریح کرد: ضروری است مجمع مجالس آسیایی (APA) هرگونه تعرض به کتب مقدس کلیه ادیان و از جمله قرآن کریم را قویا محکوم کرده و از دولت‌های اروپایی به ویژه دولت سوئد و دانمارک بخواهد که به بدیهی‌ترین وظیفه خود در پیشگیری از اهانت به ارزش‌های معنوی و دینی به طور مسئولانه، موثر و بازدارنده عمل نمایند.  
 
وی همچنین بر ضرورت گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با بهره‌گیری از نخبگان دینی و فرهنگی تاکید و درخواست کرد تا این موضوع به عنوان راهکار عملی برون رفت از چالش‌ها و دستیابی به همگرایی و توسعه در سطح قاره آسیا، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به صورت ویژه در دستور کار این مجمع گنجانده شود.
 
نماینده مردم کرمان در ادامه سخنان خود از دبیرکل مجمع مجالس آسیایی خواست تا با همکاری پارلمان‌های آسیایی، در خصوص جلوگیری از هر گونه اهانت به مقدسات دینی و از جمله قرآن کریم برنامه‌ها و راهکار‌هایی را طراحی کرده و به نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی ارائه کند.  
 
وی در این راستا، به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی پیشنهادی را مبنی بر تهیه و ارائه قطعنامه‌ای بر مبنای ممانعت از هرگونه توهین به مقدسات ادیان از سوی مجمع مجالس آسیایی ارائه کرد.
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار