نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

راه و رسم روحانیت ادامه راه پیامبر اسلام است

آیت‌الله «عاملی» به ویژگی‌های آیت‌الله یکتایی اشاره کرد و گفت: راه و رسم روحانیت ادامه راه پیامبر اسلام است.
کد خبر: ۶۱۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ - 24September 2023

راه و رسم روحانیت ادامه راه پیامبر اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل امروز (یکشنبه)در مراسم گرامیداشت سالگرد آیت الله «یکتایی» امام جمعه فقید شهر خلخال در حوزه علمیه جعفری این شهرستان اظهار داشت: خلخال از شهرستان‌های با تدین بسیار بالا و با غنای فرهنگی و مذهبی ریشه‌دار است و این امر نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیون و علمای برجسته این منطقه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل افزود: علما و دانشمندان و روحانیون برجسته و تراز اول همچون آیت‌الله مفتی‌شیعه و آیت‌الله یکتایی در دامن خلخال پرورش یافته و در مناطق مختلف کشورمان و جهان اسلام به اسلام و مسلمین خدمت کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جهانی که دشمن امپراتوری رسانه‌ای بزرگی برای گمراهی مسلمانان به راه انداخته است، نقش روحانیون در تبیین دین، هدایت جامعه و مقابله با گمراهی و هجمه‌های فرهنگی دشمنان نقشی بسیار تعیین کننده است.

وی تصریح کرد: هرگونه اهانت به روحانیت و علما اهانت به پیامبر گرامی اسلام بوده و از سوی دیگر پیروی از راه و رسم روحانیت ادامه راه پیامبر اسلام بوده و انسان را به راه راست هدایت خواهد کرد.

آیت الله عاملی افزود: در حالی که دشمن تمام توان خود را برای از بین بردن جایگاه علما و روحانیون به کار گرفته است، استفاده از ظرفیت‌های روحانیت برای تبیین دین، ما را از گمراهی و ضلالت نجات خواهد داد.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت یاد، نام و خاطره آیت الله یکتایی امام جمعه فقید شهر خلخال گفت: این روحانی و عالم ربانی بخش مهمی از عمر خود را صرف خدمت به دین، هدایت جامعه و ارتقای ارزش‌های دینی منطقه کرد.

وی گفت: آیت الله یکتایی از علمای برجسته بود و می‌توانست در زمان حیات خود در کلانشهرهای کشور زندگی کند اما به خاطر مردم خود را از زندگی مرفه در شهرهای با امکانات بیشتر محروم کرد و درشهرستان خلخال ماند و در خدمت مردم زندگی کرد.

آیت الله عاملی ساده زیستی، زهد بسیار بالا، خدمت شبانه روزی به مردم و اسلام در دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم طاغوت را از ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد امام جمعه فقید خلخال برشمرد.

امام جمعه اردبیل با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد آیت الله یکتایی گفت: استمرار چنین برنامه‌هایی در سطح استان اردبیل می‌تواند موجبات تقویت ریشه‌های اعتقادی جامعه شود.

وی تاکید کرد: نظام الگوسازی در جامعه باید تقویت شود و با استمرار چنین برنامه‌هایی نسل جوان و امروزی با روحانیت تلاشگر قبل و بعد از پیروزی انقلاب باید آشنا شوند.

در این مراسم حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز با پرداختن به خدمات آیت الله یکتایی امام جمعه فقید این شهرستان به منطقه افزود: حوزه علمیه جعفریه خلخال به دست آیت الله یکتایی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: آیت الله یکتایی علاوه بر تاسیس حوزه علمیه جعفریه که زمینه تحصیل طلاب و علما را در این شهرستان فراهم کرد، در شکل‌گیری مبارزات مردم خلخال علیه رژیم طاغوت و قبل از انقلاب نقش کلیدی را ایفا می‌کرد.

بر اساس این گزارش امروز قبل از مراسم گرامی‌داشت سالگرد آیت الله یکتایی، امام جمعه اردبیل به همراه جمعی از مسئولین و مردم بر مزار عالم ربانی و امام جمعه فقید خلخال در محوطه حوزه علمیه جعفریه این شهرستان حضور یافته و با نثار صلوات یاد و خاطره این عالم ربانی منطقه را گرامی داشتند.

آیت الله هبت الله یکتایی نخستین امام جمعه خلخال پس از پیروزی انقلاب است که به مدت ۱۷ سال و ۸ ماه امامت جمعه شهرستان خلخال را بر عهده داشت و درسال ۱۳۹۶ دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار