نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

تعامل میان علما و دانشمندان هرمزگان تقویت شود

حجت‌الاسلام «عبادی‌زاده» گفت: گفت‌وگو‌ها و تعامل میان علما و دانشمندان باید تقویت شود چراکه در این صورت است که دشمن نمی‌تواند در کشور و میان مسلمانان رخنه کند. در این صورت است که حرف‌ها و عقاید بدون واسطه و تغییر به یکدیگر منتقل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 28September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌ زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با علمای اهل سنت که در دفتر‌ امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی برای پیروزی بر دشمنان، اظهار داشت: باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا وحدت یک تاکتیک یا یک استراتژی محسوب می‌شود؟ تاکتیک متناسب با زمان و نیاز انجام می‌شود اما استراژیک فارغ از نیازها یک مسئله ثابت محسوب می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که شاید به وجدت نگاه تاکتیکی داشته باشند، عنوان کرد: اگر در برهه‌ای از تاریخ بودیم که مسلمانان دشمن واحد نداشتند، آیا آن موقع می‌توان گفت که به وحدت نیاز نداریم؟

نماینده ولی فقیه در استان هرمز‌گان، با بیان این نکته که به وحدت باید از دریچه وسیع‌تری نگاه کرد، تصریح کرد: وحدت در برخی از مواقع برای صف آرایی در برابر دشمنان شکل می‌گیرد اما در برخی از برهه‌ها وحدت به عنوان مولفه ای برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها محسوب می‌شود. تصور کنید مسلمانان امروز هیچ دشمنی نداشته باشند؛ اما اگر مسلمانان در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ظرفیت‌های همدیگر را تقویت کنند، جهان اسلام تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبادی‌ زاده، با بیان این نکته که مسلمانان در هر شرایطی به وحدت نیاز دارند، بیان کرد: وحدت یک راه‌کار و امر تاکتیکی نیست بلکه یک راهبرد در جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به لزوم تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش مسلمانان، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید اصول و محورهای وحدت‌بخش در استان را تعریف و ترسیم کنیم تا بتوانیم موضوعات را به صورت منسجم پیگیری کنیم.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اهمیت پایبندی بر اصول اعتقادی، خاطرنشان کرد: مسئله و هدف وحدت میان مسلمانان تغییر مذهب نسبت یا کسی انتظار ندارد شیعه، سنی شود یا سنی، شیعه شود بلکه هر کسی بر اصول مذهب خودش پایبند باشد اما همراه با ایجاد فضای گفتگوهای سازنده و آزاداندیشانه باشد.

حجت‌الاسلام عبادی‌ زاده، با ذکر این نکته که تحمل مخالف در زیست جمعی باید افزایش پیدا کند، گفت: مخالف و دیدگاه‌های مخالف را باید تحمل کرد و به آن‌ها احترام گذاشت. قرار نیست همه مثل یکدیگر تفکر کنند و هیچکس نباید انتظار داشته باشد که همه به مانند من تفکر کنند. در مسئله وحدت باید تحمل اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مخالف وجود داشته باشد و از طرفی مواجهه کریمانه و برادرانه با مخالف نیز توصیه شده است‌.

وی، با اشاره به اهمیت تقویت تعامل میان علما و دانشمندان در کشور و جهان اسلام، عنوان کرد: گفتگوها و تعامل میان علما و دانشمندان باید تقویت شود چرا که در این صورت است که دشمن نمی‌تواند در کشور و میان مسلمانان رخنه کند. در این صورت است که حرف‌ها و عقاید بدون واسطه و تغییر به یکدیگر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار