حجت‌الاسلام ربانی:

دفاع مقدس نقطه برجسته و معجزه‌آسایی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با تاکید براینکه دفاع مقدس نقطه برجسته و معجزه‌آسایی انقلاب است، گفت: دفاع مقدس نقطه برجسته و معجزه‌آسایی انقلاب است.
کد خبر: ۶۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ - 28September 2023

‎ به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سی‌و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد برگزار شد.

محسن رضایی  دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون‌رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سردار علی عبدالهی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح؛ محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی؛ حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، نماینده ولی فقيه در جهاد کشاورز؛ امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند. 

در ابتدا، سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، دفاع مقدس را نقطه برجسته و معجزه‌آسایی انقلاب دانست و اظهار داشت: همه باید قدرشناس دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی باشیم؛ باید این دوران برای نسل جوان گفته شود که فرماندهان پشتیبانی جنگ، چه خدمات و تلاش ‌و معجزاتی را آفریدند. این آموزه قرآن است که مکرر تاکید شده است، یاد کنید و روزگار گذشته را فراموش نکنید.

وی افزود: این تاکید قرآن چند پیام دارد؛ پیام اول به کسانی است که در آن مقطع تاریخی نبوده‌اند تا بدانند در گذشته چه رقم خورده است. روزگار جنگ، روزگاری بود که به‌ ما سیم‌خاردار نمی‌دادند و ما در قربت بودیم و دنیا حامی صدام بود. همان کسانی که آن روزگار می‌گفتند،  به ایران سم‌خاردار ندهید امروز می گویند از ایران پهپاد نخرید.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی تاکید کرد: درباره خاطرات فرماندهان جهاد جنگ کارهایی شده اما خیلی کم است که باید این خاطرات هنرمندانه بیان شود. کارهای جهادگران جنگ در کلاس‌های آموزشی جنگ در سطح بین‌الملل، آموزش داده می‌شود که کار مهم و بزرگی است.

حجت‌الاسلام ربانی ادامه داد: خداوند تاکید می‌کند یاد کنید؛ رزمندگان و قهرمانان باید همان روحیات را زنده‌نگه دارند تا سرمایه عظیم رضایت خداوند از ما گرفته نشود و بخاطر گذشته مغرور نشویم و لازمه این ارتباط با خدا و معنویت است.

وی خطاب به فرماندهان پشتیبانی جنگ جهاد گفت: سعی کنید پیام خدا، انقلاب، امام (ره) و رهبر انقلاب را به نسل جوان ابلاغ کنید چراکه شبهات زیاد وجود دارد و باید فرماندهان اثربخشی کنند و وحدت و هم‌دلی داشته باشند تا در جنگ اقتصادی به قله برسیم؛ همان‌طوری که موشک‌ها و ماهواره‌های ایران نشان‌دهنده قدرت کشور و اسلام است. امروز این کشور و نظام نیازمند همت و تلاش در عرصه‌های اقتصادی و به‌ویژه در رابطه با امنیت غذایی است.

انتهای پیلم/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار