در صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛

قالیباف: مصوبه سران قوا درباره مولدسازی در لایحه برنامه هفتم تبدیل به قانون شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۱۲ سال گذشته درخصوص مولدسازی، قانون وجود داشته است، اما در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز مصوبه سران قوا در خصوص هیات عالی مولدسازی، به قانون تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۱۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 30September 2023

مصوبه سران قوا درباره مولدسازی در لایحه برنامه هفتم تبدیل به قانون شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه ۸ مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: بنده قبلاً درخصوص مولدسازی توضیح دادم که از سال ۸۲ تا امسال ما در بحث مولدسازی قانون داریم. در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در بند ه تبصره ۸ بحث مولدسازی پیش بینی شده است. در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ نیز بحث مولدسازی دیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بالغ بر ۱۲ سال است که ما در حوزه مولدسازی قانون داریم. در بخشی از سیاست‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اصلاح ساختار بودجه فرمودند، یکی از موضوعات بحث مولدسازی دارایی‌های غیر منقول بود. از سوی دیگر در آئین‌نامه تصویب شده پیرو مصوبه سران قوا که به تأیید رهبری نیز رسیده است، بحث مولد سازی باید مسیر خود را طی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان تصریح کرد: در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز هیأت عالی مولدسازی تعریف مشخص شده است. فلذا در جریان بررسی نگویید هیأت عالی مولدسازی در قانون نیست. مصوبه سران قوا درخصوص هیأت عالی مولدسازی در ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است. تاکنون نیز در این خصوص قانون بوده است. به خاطر مشکلاتی که در نحوه واگذاری وجود داشت تاکنون آنطور که باید پیش نرفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار