در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

معاون دبیرکل حزب الله لبنان: همکاری بین تهران و ریاض به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک می‌کند

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه همکاری بین تهران و ریاض به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک می‌کند، گفت: از سرگیری روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۶۲۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ - 01October 2023

معاون دبیرکل حزب الله لبنان: همکاری بین تهران و ریاض به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (یکشنبه) در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از علمای مذاهب کشورهای اسلامی برگزار شد.

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در این مراسم طی سخنانی، اظهار داشت: ما باید در دیدار‌های خود بر ارزش‌های والای اسلامی تاکید کرده و با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغ، گفت‌وگو با دلیل و برهان به مقابله با کسانی که به ترویج هم‌جنس‌گرایی و مادی‌گرایی هستند و جنگ نرم علیه مسلمانان را دنبال می‌کنند، مقابله کنیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه حداقل وحدت اسلامی این است که کشور‌های اسلامی در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند؛ بلکه در کنار هم بایستند و در همه روابط با یکدیگر همکاری داشته باشند، تصریح کرد: وحدت میان مسلمانان از اهداف امام خمینی (ره) بود که در این مسیر هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبتان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: ما باید به همه اعلام کنیم که اشغال فلسطین به معنای اشغال سرزمین همه مسلمانان است و همه باید در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید می‌کنند که مسئله حقوق فلسطینیان از طریق سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی محقق نمی‌شود، بلکه با مقاومت فلسطینیان تحقق می‌یابد، بیان داشت: ما باید برای تقویت و تحکیم مقاومت مردم فلسطین تلاش کنیم و باید تجربه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان را الگو قرار دهیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: تجربه مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در برابر رژیم صهیونیستی می‌تواند الگوی مقاومت در آینده باشد. نتایج و دستاورد‌های امت اسلامی باعث شده است مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد و محور مقاومت نیز می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای دنیا به ارمغان بیاورد.

وی در ادامه به از سرگیری روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و تاکید کرد که این ارتباط می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. همکاری میان دو کشور مهم منطقه می‌تواند به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک کند.

انتهای پیام/134 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار